Aristocracy Family Book TAG

15:37


Witajcie
Zapraszam Was na TAG, do którego zostałam nominowana kilka miesięcy temu przez Blondie in wonderland za co oczywiście bardzo dziękuję
Oto moje odpowiedzi:

Pierwsze pytanie, a ja już mam problem ;) Pasuje mi tu Mistrz Rothen z serii Trudi Canavan „Gildia magów”, który zawsze służył dobrą radą. Główna bohaterka Sonea niezmiennie mogła na niego liczyć. Był pomocny, emanował wewnętrzną dobrocią i mądrością.

Pierwsza do głowy przyszła mi Cassie z „Piątej fali”, która gotowa jest zrobić wszystko dla swojego młodszego brata. Takich bohaterek jest bardzo dużo – oczywiście Katniss z „Igrzysk śmierci”. Nie wiem, czy one pasują pod tę kategorie, ale trudno mi znaleźć kogoś na miarę Robin Hooda ;)

Do tej kategorii świetnie pasuje Windsor Horne Lockwood III z serii o Myrionie Bolitarze autorstwa Harlana Cobena. Jest on niesamowicie oryginalną postacią. Nie chcę tu za dużo zdradzać. Napisze tylko jedno: delikatny wygląd, słodkiego blond chłopca w ogóle nie odzwierciedla jego prawdziwej natury ;)

Hmm… oczywiście od razu skojarzyło mi się z Cath z „Fangirl” Rainbow Rowell, ale to chyba zbyt oczywiste. Książki kochał również Paul z „Przedrzeźniacza” Waltera Tevisa. Żył w świecie, gdzie czytanie było surowo karane. Jednak dla niego każda powieść była prawdziwym skarbem.

Tutaj nie obejdzie się bez spoilerów. To pytanie nastręczyło mi wiele trudności. Podobne wielokrotnie pojawiało się w innych TAGach. Teraz chciałam podobać inną odpowiedź niż wówczas. W miarę niedawno czytałam "Czerwoną królową" Victorii Aveyard i pod koniec powieści główna bohaterka została dotkliwie zdradzona przez Mavena. Ją to bardzo zaskoczyło, mnie trochę mniej. W końcu "Każdy może zdradzić każdego" ;)

Na tym pytaniu utknęłam. Zastanawiam się i zastanawiam, ale nikt nie przychodzi mi do głowy. Chyba widocznie nie przykładam zbyt dużej wagi do postaci drugo czy trzecioplanowych. Jednak strasznie nie chcę zostawiać tego pytania bez odpowiedzi. Dlatego po niezwykle długim zastanowieniu z czystym sercem mogę podać imię Izzi, bohaterki "Imperium ognia" Saaby Tahir, która okazała się oddaną przyjaciółką Lai. Dużo ryzykowała, aby jej pomóc i wykazała się wielką odwagą :)


Zdecydowanie Tyrion Lannister z „Gry o tron”. Jest to tak genialna postać, zapadająca w pamięć, do tego podchodząca z dystansem do wielu spraw, ironiczna… mogłabym tak wymieniać jeszcze długo. Po prostu przez te 8 tomów serii Tyrion stał się dla mnie bardzo ważną postacią, którą zawsze będę wspominać z sentymentem i uśmiechem na ustach :)

Mam nadzieję, że TAG Wam się podobał :)
Do jego wykonania zapraszam każdego, kto ma ochotę go zrobić 

0 komentarze