LBA #8 #9 #10

15:28

Hej 
Dzisiaj zapraszam Was na nieco luźniejszy post z kilkoma informacjami na temat mojej skromnej osoby, czyli powszechnie znane i lubiane LBA ;)

Pierwszą nominację otrzymałam od Marty z bloga Zaczytana Dolina.

1.Jakie trzy książki chcesz przeczytać w najbliższym czasie?
- „Armada” Ernest Cline
- „Futu.re” Dmitry Glukhovsky
- „Przedrzeźniacz” Walter Tevis

2. Jakich pięć słów mogłoby określić Twój charakter?
Nieśmiała, punktualna, uparta, niecierpliwa, ironiczna.

3. Gdybyś miał/a możliwość wymazania jakiegoś jednego błędu, który popełniłeś/aś w życiu, skorzystałbyś/abyś z tej możliwości?
Na pewno taka możliwość, bardzo by kusiła, ale nie skorzystałabym. Jak to się mówi – człowiek uczy się na własnych błędach, które kształtują jego charakter :P

4. Która książka okazała się największym książkowym rozczarowaniem?
Chyba mogłabym tu wymienić „Trzynaście powodów” Jay Asher – jakoś trudno było mi pojąć, aby te tytułowe powody mogły doprowadzić do czyjegoś samobójstwa. Książka nie zrobiła na mnie zamierzonego wrażenia.

5. Co sprawiło Ci największy ból fizyczny, jaki w życiu odczułeś/aś?
Jestem osobą bardzo spokojną i nie robiłam żadnych szalonych rzeczy w życiu, które doprowadziły do jakichś urazów czy złamań. Także nie miałam żadnych zabiegów czy operacji. Mój najpoważniejszy wypadek to zlecenie ze schodów, kiedy noga zaklinowała się w kratce kiedy miałam 7 lat. Trochę rozwaliłam sobie wtedy twarz i po tym wydarzeniu została mi pamiątka w postaci lekko krzywego nosa ;)

6. Ulubione trzy owoce to... ?
Trudno mi wybrać tylko trzy ;) – wiśnie, arbuz, truskawki.

7. Jak ustawiasz książki w swojej biblioteczce?
Nie mam ich wystarczająco dużo żeby ustawiać kolorami czy alfabetycznie, dlatego zostały ułożone wysokością.

8. Jakiej potrawy nie lubisz?
Krupniku, grochówki i ogólnie wszystkich dań z grochem i fasolą, wątróbki, kaszanki.

9. Jaki tytuł nosi ostatnio kupiona przez Ciebie książka?
Ostatnio zrobiłam spore zamówienie na Arosie, więc trudno podać jeden tytuł. Co mi się udało kupić możecie podejrzeć >tutaj<.

10. Bez czego nie wyobrażasz sobie codzienności?
Mało oryginalne, ale bez książek oczywiście ;)

11. Ile książek udało Ci się już w tym roku przeczytać?
Pięć:
- „Zanim zasnę” S.J. Watson
- „Dziwne losy Jane Eyre” Charlotte Bronte
- „Czas żelaza” Angusa Watsona
- „Czerwona królowa” Victoria Aveyard
- „Pojedynek” Marie Rutkoski


Kolejna nominacja otrzymana od Wiktora z bloga My BookTown.

1.Ile książek miesięcznie średnio czytasz?
Zliczając średnią z zeszłego roku, wychodziło 10 książek miesięcznie.

2. Jakie seriale obecnie oglądasz?
Jest ich naprawdę dużo. Na bieżąco oglądam: „Orange is the New Black”, „iZobmie”, „Gotham”, „Grę o tron”, „Sherlocka”, „The Knick”. Poza tym od czasu do czasu zdarza się obejrzeć: „Dom grozy”, „Teorie wielkiego podrywu”, „Wirusa”, „Współczesną rodzinę”.

3. Jeśli miałbyś polecić każdemu jedną, jedyną książkę, to jaka by to była?
Naprawdę trudno mi podać tylko jedną. Chyba bym się zdecydowała na "Złodziejkę książek" Markusa Zusaka, bo według mnie każdy powinien ją przeczytać :)

4. Zdarza Ci się czytać w szkole lub pracy?
Niestety nie.

5. Chciałbyś/Chciałabyś zostać kiedyś bibliotekarzem?
Raczej nie.

6. Jak długo zamierzasz prowadzić swojego bloga?
Dopóki będzie mi to sprawiało przyjemność :)

7. Co robisz, aby zrelaksować się po pracy (oprócz czytania)?
Oglądam filmy, seriale, buszuję po Internecie, piekę ciasta, ciasteczka i inne słodkości ;)

8. Masz jakiś sposób na szybsze czytanie?
Nie. Czytam w swoim własnym tempie i nie zwracam szczególnej uwagi czy idzie mi to szybko czy wolno.

9. Ile czasu dziennie poświęcasz na czytanie?
Bardzo różnie. Zdarzają się dni, że nie czytam w ogóle i takie w kiedy potrafię spędzić cały dzień z książką w ręku.

10. Jaka jest Twoja największa pasja (oprócz czytania)?
Malarstwo, które potrafi mnie pochłonąć w podobny sposób jak czytanie. Kiedy usiądę przy płótnie z farbami zapominam o bożym świecie.

11. Ile języków umiesz/uczysz się?
Oprócz polskiego ;) umiem angielski, nie napisałabym że biegle, ale na tyle, że dam radę przeczytać książkę w tym języku ;)


Ostatnia nominacja otrzymana od Łukasza z bloga Świat Fantasy.

1.Trzy książki, bez których nie wyobrażasz sobie życia?
Zdecydowanie „Gra o tron” Martina, bo ona zaszczepiła we mnie miłość do książek.
Droga królów” Sandersona – pierwsza książka od dawna, która zrobiła na mnie tak wielkie wrażenie i pokochałam jej bohaterów jak żadnych innych.
Zbrodnia i kara” Fiodora Dostojewskiego.

2. Oglądasz ekranizację książek i porównujesz je z pierwowzorem?
Oglądam ekranizację i porównuję. Chociaż muszę przyznać, że staram się tego nie robić jakoś dogłębnie.

3. W jakich wyzwaniach bierzesz udział? 
Biorę udział w 4 wyzwaniach: Czytam fantastykę, Czytam Young Adult, Czytam opasłe tomiska oraz Reading Challenge 2016 + wyzwanie filmowe. Dokładniej można zobaczyć w zakładce „Wyzwania” na górnym pasku ;)

4. Jakie masz plany czytelnicze na 2016 rok?
Nie posiadam żadnych planów. Nie lubię stawiać sobie jakiś celów, bo później równie z nimi bywa, a nie chcę czuć się zawiedziona, kiedy nie uda mi się ich spełnić. Moim jedynym planem jest przeczytać jak najwięcej książek.

5. Jaki jest Twój ulubiony autor?
Brandon Sanderson oczywiście ;) Jednak aby nie być taką monotematyczną, to bardzo lubię również Siergieja Łukjanienkę oraz Colleen Hoover.

6. Pięć książek, które zabrałbyś/ałbyś na bezludną wyspę? 
Chciałabym tutaj błysnąć geniuszem i podać jakąś powieść survivalową, która pomogłaby mi w przetrwaniu, ale chyba takiej nie czytałam ;)
Zdecydowałabym się na dwie cegiełki mojego ulubionego autora – Sandersona „Drogę królów” i „Słowa światłości” (znowu, ale nic na to nie poradzę)– te prawie 2000 stron zapewniłaby mi wiele rozrywki, a do tego nadawałyby się łupania kokosów czy obrony ;)
Klasyczny romans – „Dziwne losy Jane Eyre”, która ostatnimi czasy mnie zachwyciła.
Terror” Dana Simmonsa – książka, która zmroziłaby mi krew w żyłach, gdyby było mi za gorąco ;)
Z ostatnią mam problem, ale chyba zdecydowałabym się na „Oddam ci słońce” Jandy Nelson.

7. Twarda, czy miękka oprawa?
Jest mi to obojętne, ale w przypadku kiedy książka ma więcej niż 600 stron i jeśli istnieje taka możliwość zawsze wybiorę twardą. Według mnie każda książka o takich gabarytach lub większych powinna być wydawana w twardej oprawie, lub chociaż w twardej i miękkiej, aby dać wybór czytelnikowi. Książka, która ma powiedzmy 800 stron i miękką okładkę, to tragedia.

8. Film, który mógłbyś/mogłabyś oglądać wiele razy i wciąż Ci się nie nudzi?
Nie mam jednego szczególnie ulubionego filmu. Moja lista ulubionych filmów jest bardzo długa i ciężko byłoby zdecydować, który jest moim faworytem. Ponadto nie mam w zwyczaju oglądać filmów wielokrotnie. Kilka moich ulubionych: „Między piekłem a niebem”, „Mechanik”, „Uśpieni”.
Zawsze podaje inne, ale to jest zamierzone, bo mam ich naprawdę dużo ;)

9. Wśród przeczytanych książek przeważają książki posiadane, czy te pożyczone?
Hmm… trudno powiedzieć. Samych książek w formie papierowej nie mam  jakoś wiele – dopiero zaczynam kolekcjonować wymarzoną biblioteczkę, jednak i tak zamknie się ona w określonej liczbie, bo nie mam miejsca na książki niestety. Tym samym pozostają mi ebooki, których mam naprawdę wiele. Dlatego mimo, że dużo książek wypożyczam, to wydaje mi się, że przeważają książki posiadane przeze mnie.

10. Ulubiony gatunek literacki to...?
Zdecydowanie fantastyka/sci-fi – chociaż muszę przyznać, że ostatnio nieco zaniedbuję te gatunki.

11. Jakiej muzyki najczęściej słuchasz?
Słucham wszystkiego, oprócz rapu, hip-hopu, techno, ciężkiego metalu, disco polo ;) Jednak najczęściej sięgam po nieco starsze brzmienia.
Najchętniej słucham: Queen, Velvet Underground, Smashing Pumpkins, The Doors, The Beatles, Queen of the Stone Age, Tom Jones, Led Zeppelin, Guns N’Roses, Louis Armstrong, Johnny Cash, Michael Jackson, Imagine Dragons, Foo Fighters i wiele innych ;)


Dziękuję wszystkim za nominację. 
Znowu nie wymyśliłam swoich pytań, ostatnio nie mam do tego głowy. Mam nadzieję, że mi wybaczycie. 
Życzę Wam zaczytanego dnia 

0 komentarze