5 książek, których wydania chcę zobaczyć w Polsce #13

15:45

Hej :D
W końcu przychodzę do Was z nowym postem z cyklu '5 książek, których wydania chcę zobaczyć w Polsce'. Ostatnio miałam lenia i nie chciało mi się tłumaczyć opisów, stąd dwumiesięczna przerwa między tymi postami. Ale już wracam :D Tym razem miałam duży problem, na jakie książki postawić, bo mam wrażenie, że moja lista ciągnie się w nieskończoność. Dość, że czekam na sporo starych powieści, które dziwnym trafem jeszcze nie zostały u nas wydane, to dochodzą do tego nowości. Ta ilość mnie przytłoczyła, ale po długim zastanowieniu udało mi się wybrać 5 tytułów. Uf ;) 
Nie przedłużając dłużej, zapraszam Was na już trzynaste zestawienie :D

Jest naznaczona przez przeszłość.
Andrea Evans jest zdruzgotana i pełna poczucia winy po śmierci narzeczonego. Zmęczona plotkarskim małym miastem, wyjeżdża do Nowego Jorku, aby kontynuować swoje marzenie o tańcu.
Nie jest pewny swojej przyszłości.
Cooper Davidson jest znanym fotografem i starą gwiazdą telewizyjną próbującą uciec z własnego życia przed paparazzi, kliniką psychiatryczną i oszukującą żoną.
Kiedy krzyżują się ścieżki Andrei i Coopera, zdają sobie sprawę z tego, jak bardzo są uszkodzeni i potrzebują znieczulenia. Oboje tworzą układ, aby zbadać przestrzeń pomiędzy chaosem a porządkiem. Reguły są proste - brak zobowiązań emocjonalnych, brak rozmów o przeszłości, brak planów na przyszłość, a kiedy ktoś znajdzie porządek, drugi osoba odchodzi.
Wszystko idzie zgodnie z planem do czasu, aż Cooper przypadkowo zakochuje się w Andrei.

••• ••• •••

Ocena na GR: 3,98 (prawie 3,5 tyś. głosów)
Gatunek: New Adult
Brzmi znajomo? Opis jest jak żywcem wyjęty z „Ugly love” Colleen Hoover. Ale, ale! Książka pani Brittainy C. Cherry była pierwsza, bo została wydana w 2013 roku, a „Ugly love” w 2014, dlatego jeśli ktoś się sugerował, to raczej pani Hoover. Aczkolwiek nie żebym się czepiała, bo w powieściach NA nie trudno o schematy. I mimo iż opis jest bardzo podobny, to jestem ciekawa wersji Cherry. Jeśli zostanie wydana w Polsce (a myślę, że szanse na to są duże), to z pewnością przeczytam :D

Bliżej…
Świat został spustoszony.
Już nie da się go ocalić.
Można tylko go powoli odbudowywać.
Plaga przyniosła zagładę ludzkości. Świat został podzielony: na ocalałych, którzy cudem uniknęli zarażania, i zainfekowanych, których nieznana bakteria zmieniła w hiperagresywne maszyny do zabijania, chcące zaspokoić tylko potrzebę głodu. Kapitan Lee Harden schował się głęboko w bunkrze pod swoim domem, ale pewnego dnia będzie musiał  opuścić bezpieczne schronienie i wyruszyć w świat spustoszony przez plagę. Jego misja będzie prosta: Subenire Refectus – Ocalić i Odbudować.

••• ••• •••

Ocena na GR: 4,08 (ponad 9 tyś. głosów)
Gatunek: Post-apokalipsa/ Zombie
Uwielbiam książki postapo, a szczególnie te traktujące o wirusach i epidemiach, a jeśli do tego dochodzą zombiaki, to już całkowicie jestem kupiona, dlatego książka autorstwa D.J. Mollesa zwróciła moją uwagę. Opis brzmi irytująco. Jestem ciekawa tego, jaki świat zastanie kapitan Harden po wyjściu z bunkra. Prawa do wydania tej powieści zostały już w Polsce wykupione przez wydawnictwo Zysk i S-ka, ale na razie nie wiadomo kiedy się ukarze, dlatego uznałam, że nie zaszkodzi, jak ją tu umieszczę :)

Ona jest żołnierzem.
Noemi Vidal ma siedemnaście lat i przysięgła chronić planetę Genesis. Jest gotowa zaryzykować wszystko, w tym własne życie. Dla swych wrogów na Ziemi jest buntownikiem.
On jest maszyną.
Zupełnie sam, od lat porzucony w kosmosie, Abel jest w posiadaniu zaawansowanych programów, które zaczęły ewoluować. Pragnie on tylko chronić swojego stwórcę i być wolnym. Dla ludzi z Genesis jest to potworna abominacja.
Noemi i Abel są wrogami w międzygwiezdnej wojnie. Zmuszeni do pracy razem, w momencie kiedy zaczynają odważną podróż poprzez gwiazdy. Ich wysiłki mogą zakończyć walkę o dobro, ale nie obędzie się bez poświęceń. Stawki są nawet wyższe, niż każdy z nich początkowo sobie uświadamiał, a im więcej czasu spędzają razem, tym bardziej zmuszeni są kwestionować wszystko, czego zostali nauczeni - i co było dla nich niepodważalną prawdą.

••• ••• •••

Ocena na GR: 4,06 (ponad 2,5 tyś. głosów)
Gatunek: Science Fiction/Young Adult
"Tysiąc odłamków ciebie" pani Gray delikatnie pisząc było słabiutkie, ale nie lubię skreślać autora tylko po jednej książce, dlatego postanowiłam, że jeśli zostanie wydana "Defy the Stars", to chętnie ją przeczytam. Opis nie jest mocno zachęcający, jakoś mocno się nie wyróżnia, ale jestem dobrej myśli i może zostanę pozytywnie zaskoczona?

Jako córka dealera metamfetaminy, Wavy nie powinna ufać ludziom, nawet rodzicom. Starając się wychowywać swojego małego ośmioletniego brata, dla którego jest jedynym odpowiedzialnym "dorosłym", znajduje spokój w rozgwieżdżonym północno-zachodnim niebie nad polami za swoim domem. Pewnej nocy wszystko się zmienia, gdy jest świadkiem jednego z bandytów jej ojca, Kellena - wytatuowanego byłego więźnia ze złotym sercem, który demoluje jego motocykl. Potężna i szokująca historia miłosna pomiędzy dwojgiem niedopasowanych i dziwnych ludzi, którzy zadają trudne pytania, przypominając nam o wszystkich brzydkich i cudownych rzeczach, jakie życie ma do zaoferowania.

••• ••• •••

Ocena na GR: 4,12 (prawie 35 tyś. głosów)
Gatunek: Romans
Na tę książkę trafiłam przypadkiem i zwróciłam na nią uwagę przez wzgląd na sporą ilość głosów. Opis z jednej strony mnie intryguje, a z drugiej odpycha. Czemu? Po pierwsze - nie przepadam za tematem narkotyków w powieściach, po drugie - mamy tu tak zwanego 'złego chłopca', co jest trochę oklepane (ale i ociupinkę zachęcające - zrozum tu kobietę). Poza tym zastanawia mnie zwrot 'ze złotym sercem' - zapewne chłopak nie będzie taki zły na jakiego wygląda, co średnio mnie zachęca. No więc, co pociąga mnie w tej powieści? Proste. Mam wrażenie, że będzie to burzliwa historia miłosna (łamiąca serce itd.), a ja od czasu do czasu lubię po taką sięgnąć. 

To był piękny dzień. To były piękne pola .
Z wyjątkiem ciała.
Jazz jest czarującym i sympatycznym nastolatkiem.
Ale jest też synem jednego z najsłynniejszych seryjnych morderców, a dla kochanego staruszka, zabieranie syna do pracy było codziennością. Jazz był świadkiem zbrodni w sposób o jakim marzyli policjanci - z punktu widzenia przestępcy.
A teraz, mimo iż  jego ojciec odsiaduje karę więzienia, trupy piętrzą się w sennym miasteczku Lobo Nod. Znowu.
W celu udowodnienia, że mordercą nie jest nikt z rodziny, Jazz dołącza do policji w poszukiwaniach nowego seryjnego zabójcy. Jednak Jazz ma sekret – czyżby był bardziej podobny do ojca , niż innym się wydaje?

••• ••• •••

Ocena na GR: 4,02 (prawie 27 tyś. głosów)
Gatunek: Thriller/Kryminał/Young Adult
Z tego co wyszukałam prawa do tej książki wykupiło wydawnictwo Otwarte, ale niestety na razie jest cicho i nie wiadomo, kiedy ta powieść pojawi się w Polsce. Czytałam też informacje, że stacja ABC ma w planie zekranizować tę książkę, a dokładnie zrobić serial. Informację te pojawiły się dość dawno temu i nie wiem czy nadal są aktualne. Aczkolwiek powieść tak czy owak, chętnie bym przeczytała. Fabularnie troszeczkę kojarzy mi się z „Nie jestem seryjnym mordercą” Dana Wellsa, choć cykl o Johnie miał w sobie szczyptę fantastyki, a seria o Jazzie raczej będzie jej pozbawiona, co dla mnie jest plusem.

To by było na tyle ;)
Koniecznie napiszcie czy coś z tej listy zwróciło Waszą uwagę? A jeśli nie trafiłam w Wasz gust, możecie złajać mnie, że zrobiłam beznadziejne zestawienie. Obiecuję, że się nie obrażę ;)
Pozdrowionka i do zaczytania wkrótce!

0 komentarze