LBA #11 #12

14:10


Hej :D
Uznałam, że najwyższa pora odpowiedzieć na LBA, do którego zostałam nominowana przez onlypretender z bloga Wyznania uzależnionej od… książek za co przeogromniaście dziękuję :D Od czwartku leżę rozłożona przez chorobę i czuję się jak zombie. Jednak postanowiłam, że nie mogę zaniedbać bloga i wrzucę coś lekkiego i niezobowiązującego. 

1.Gdybyś miała możliwość wyjechać na tydzień do jakiegoś kraju, który byś wybrała.
Hmm… z takimi pytaniami zawsze mam problem, bo lista krajów które chciałabym odwiedzić jest niesamowicie długa. W tej chwili marzą mi się jakieś ciepłe kraje, bo mam już dość polskiej zimy. Zapewne zdecydowałabym sie na Amerykę Południową - Brazylia, Chile, Peru - te klimaty ;)

2.Czy zapisujesz gdzieś książki, które czytasz?
Tak, na Lubimy Czytać à mój profil

3.Czy lubisz pić alkohol? Jeśli tak, to jaki najbardziej?
Nie przepadam za alkoholem. Nie znoszę piwa, wina zresztą też. Ja mam ten problem, że nie toleruje gorzkiego smaku. Jedyne czego mogę się napić to coś totalnie słodkiego. Bardzo lubię Sheridan’s, co jest dziwne, bo nie znoszę kawy. Ogólnie lubię wszelkiego rodzaju likiery, ale nie te które jadą jajkiem ;)

4.Jaki jest Twój ulubiony owoc?
Trudno podać jeden, bo jestem owocożercą ;) Na pewno wszystko co jest kwaśne. Niech będą wiśnie ;)

5.Piosenka, której ostatnio często słuchasz?
Ostatnio trochę przymuszona przez mojego chłopaka zaczęłam słuchać Stevena Seagala. Muszę przyznać, że nie lubię go jako aktora, ale muzykę robi świetną :D Podoba mi się to, że praktycznie każda jego piosenka jest inna. Mamy wiele bluesowych, ale najbardziej podobają mi się w rytmach hinduskich czy afrykańskich ;P

I jeszcze jedna:
 Trudno było wybrać tylko te dwie, bo wiele jego piosenek mi się podoba. Jestem ciekawa co o tym sądzicie. Wiedzieliście, że Seagal jest taki muzykalny?

6.Jaki masz stosunek do nieporządku? Jesteś pedantem?
Na pewno nie jestem pedantką, bo mogę znieść nieporządek mimo, że razi mnie w oczy ;)

7.Co miałaś dziś na obiad?
Pirogi ruskie ze skwarkami i smażoną cebulą ;) Uwielbiam :D

8.W jakiej części dnia najczęściej czytasz?
Najczęściej wieczorem, opatulona kocykiem z kubkiem czegoś pysznego - najlepiej gorącej białej czekolady :D

9.Czy masz jakiś breloczek przy kluczach?
Przy kluczach miałam zawieszkę do telefonu w kształcie aniołka z dzwoneczkiem - Nici. Nie lubiłam mieć jej przy telefonie a do kluczy pasowała idealnie ;P Piszę, że miałam, bo gdzieś mi się urwała i zgubiłam ;( buuu. W tej chwili przy kluczami mam wiekowy skórzany breloczek z Wranglera, który nie prezentuje się najlepiej, ale jakoś żal mi go wyrzucić ;)

10.Jaki jest Twój ulubiony kosmetyk, bez którego nie mogłabyś się obejść?
Kosmetyk bez którego nie mogę się obejść, bo uratował moją skórę kiedy totalnie nic nie działało i już traciłam nadzieję, to kremy Ziaji z kozim mlekiem. Nawet najdroższe produkty sobie tak świetnie nie radziły jak te kremy. Wystarczy, że mi ich na chwile zabraknie, a moja skóra robi się sucha jak wiór.

11.Wolisz pisać niebieskim czy czarnym długopisem?
Nie ma to dla mnie różnicy, ale chyba częściej piszę czarnym.


Następna nominacja jest od Dagmary z bloga Biblioteczka Dagmary – dziękuję :*

1. Co najbardziej lubisz robić poza czytaniem?
Oglądać filmy, seriale, słuchać muzyki i malować obrazy – to chyba zazwyczaj robię, gdy nie czytam ;)

2. Dostajesz możliwość zadania trzech pytań dowolnemu autorowi książek. Kogo wybierasz i o co pytasz?
Hmm… trudne pytanie. W pierwszej chwili przychodzi mi do głowy George R. R. Martin i kołacze mi się wiele pytań do niego, m.in.:
1.Kto w końcu zasiądzie na żelaznym tronie? – szczerze mówiąc chciałaby to wiedzieć, bo ta informacja nie zniszczyłaby mi przyjemności z czytania.
2. Jak potoczą się losy Brienne z Thartu i Jaimego Lannistera?
3. Czy ukatrupi Deanerys Targaryen? – bo mnie denerwuje ;P

3. Twój wymarzony prezent to...?
Jednego konkretnego nie mam na chwilę obecną. Uwielbiam wszystko co wymaga trochę wkładu własnego. Każdy taki prezent, nawet najmniejszy i niepozorny wywołuje uśmiech na mojej twarzy :) Jednak oczywiście książką też nie pogardzę ;)

4. Z natury jesteś optymistą, realistą czy pesymistą?
Chyba raczej pesymistką – zawsze zakładam najgorsze ;P

5. Możesz przenieść się do dowolnego świata z książki. Które miejsce do zamieszkania wybierzesz?
Szczerze mówiąc żadne, bo każdy fantastyczny świat niesie ze sobą wiele niebezpieczeństw. Oczywiście wiele z tych światów jest fascynujących, ale żeby w nich zamieszkać na stałe? Nieee… Chyba, że chwilowo, wtedy mogłabym się na coś zdecydować np.: Idris z „Darów anioła” czy oryginalny świat z „Magonii”, bo chciałabym zobaczyć latające statki ;P

6. Czy trafiłaś/trafiłeś na jakąś książkę lub serię, która mimo wielu pozytywnych opinii, kompletnie Ci się nie podobała? Jeśli tak, co to było?
Szczerze mówiąc nie było takiej serii, której bym nienawidziła mimo wielu pozytywnych opinii. Nie przepadam za „Afrer” Anny Todd, ale ona zbiera bardzo zróżnicowane opinie. Poza tym "Collide" Gail McHugh czy "Trzynaście powodów" Jay Asher.

7. Książka, która Cię urzekła - podaj pierwszy tytuł, który przyszedł Ci na myśl.
Przy takich pytaniach zawsze pierwsza do głowy przychodzi mi „Droga królów” Sandersona ;P Kocham, uwielbiam i z utęsknieniem czekam na trzeci tom :D

8. Co sądzisz o audiobookach?
Tylko raz w życiu słuchałam audiobooka. Była to biografia Salvadora Dali i muszę przyznać, że niewiele zapamiętałam ;) W związku z tym nie lubię słuchać audiobooków, bo nie potrafię się skupić na słowach lektora.

9. Jakie jest Twoje ulubione "lekarstwo" na zły humor?
Najlepszym sposobem jest zajęcie czymś umysłu, skupienie się na czymś innym, co pozwoli zapomnieć i oczywiście najlepiej radzi sobie z tym książka - niezbyt oryginalnie, ale co tam ;) Lubię również odreagować grając na Kinekcie. Szaleje aż się zmęczę i zapominam od zmartwieniach ;P

10. Nie wyobrażasz sobie dnia bez...?
Książki? Czasami zdarzają mi się dni, kiedy nie mam czasu na czytanie i strasznie dziwnie się wtedy czuję :)

11. Jaki jest Twój ulubiony deser?
Lody pistacjowe, orzechowe, bakaliowe, waniliowe i wszelkiej maści sorbety ;)

Moje pytania:
1. Gdybyś musiała wybrać jak powinien skończyć się świat (apokalipsa zombie, tsunami, III wojna światowa, inwazja obcych, uderzenie meteorytu i inne), co by to było?
2. Gdybyś musiała zrezygnować z jakiegoś zmysłu, to który by to był?
3. Gdybyś mogła wsiąść w wehikuł czasu, co lub kogo chciałabyś zobaczyć?
4. Gdybyś mogła zjeść kolację z jakąś osobą (żyjącą lub już martwą), kto by to był?
5. Najgorszy sposób na śmierć, to…
6. Gdybyś mogła żyć 100 lat, czy wolałabyś zachować umysł 25 latki czy ciało?
7. Uratowałaś z pożaru domu wszystkich swoich najbliższych. Możesz do niego wejść jeszcze raz, by uratować jedną rzecz. Co to będzie?
8. Gdybyś mogła wybrać sobie dowolne miejsce do życia, co by to było?
9. Jaka jest Twoja perfekcyjna pizza?
10. Co byś zrobiła, gdybyś zaczęła zabijać wzrokiem?
11. Gdybyś potrafiła skonstruować robota, co zbudujesz?


Na dzisiaj to wszystko, ja zaraz opatulam się w kocyk i wracam do czytania "Podróżniczki" Gabaldon. Zostało mi niecałe 200 stron do końca z 950 ;) Hurraaaa!!!! 
Pozdrowionka i zaczytanego!

1 komentarze

  1. Również lubię lody waniliowe! I w sumie też nie mogę sobie wyobrazić dnia bez czytania, chociaż od kilku tygodni przechodzę malutki kryzys, ale regularnie czytam fanfiction.

    http://recenzandia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń