5 książek, których wydania chcę zobaczyć w Polsce #19

16:27

Witajcie! :)
Jak Wam mija luty? Ja ostatnio nie mam głowy do niczego. Nie do końca chcę mi się pisać recenzji, a już tym bardziej zastanawiać nad TAGami  czy innymi postami - chyba dostałam jakiegoś lenia, a raczej dopadła mnie chandra zwaną zimą, która mam wrażenie, że twa już jakieś pół roku i końca nie widać. Jedynym sposobem na wybawienie z opresji jest powołanie się na już gotowe posty, które przygotowałam sobie zawczasu w trochę bardziej produktywne dni na takie gorsze, letargiczne okresy. Przezorny zawsze ubezpieczony ;) Uznałam, że przyszła pora na kolejny post z cyklu '5 książek, które chcę zobaczyć w polskich księgarniach'. Mam nadzieję, że spodobają Wam się moje propozycję.
Zapraszam!

Bonnie Rae Shelby jest supergwiazdą. Jest bogata. Jest piękna. Jest niewiarygodnie popularna. I…. chce umrzeć.
Finn Clyde to nikt. Jest złamany. Jest genialny. Jest niemożliwie cyniczny. I wszystko czego chce, to… szansa na życie.
Jedna dziewczyna. Jeden chłopak. Akt współczucia. Dziwny zestaw okoliczności. I wybór - odwrócisz głowę i odejdziesz czy wyciągniesz rękę i zaryzykujesz wszystko?
Z tym wyborem zegar zaczyna tykać nad mężczyzną z przeszłością i dziewczyną, która nie może stawić czoła przyszłości, odliczając sekundy w przygodzie pełnej smutku i humoru, niezrozumienia i objawienia. Dwoje bardzo różnych ludzi wybiera się w podróż, która nie tylko zmieni ich życie, ale może również kosztować ich życie.
„Infinity + One” to opowieść o spadających gwiazdach, sławie i fortunie, złoconych klatkach i żelaznych prętach, o znalezieniu przyjaciela za twarzą nieznajomego i odkrywaniu miłości w najdziwniejszych miejscach.

••• ••• •••

Ocena na GR: 4,1 (ponad 7 tyś. głosów)
Gatunek: New Adult/Romans
Seria: -
Mam za sobą trzy książki pani Harmon i każda mi się podobała. A nawet 3 i 3/4 , bo kończę "Słowo i miecz", dlatego bez chwili wahania sięgnęłabym po "Infinity + One". Nie tylko dlatego, że po powieści Amy Harmon mogłabym sięgać w ciemno, lecz również dlatego, że jej opis jest świetny. Trzeba przyznać, że niektóre streszczenia fabuły są tak dobre, że aż trudno przejść koło książki obojętnie ;)

 

Życie szesnastoletniej Lyric Walker zmienia się na zawsze, kiedy zostaje świadkiem przybycia 30 000 Alpha, rasy wojowników oceanicznych, na jej plażę w Coney Island. Początkowa bojaźń i podziw nad Alpha szybko przekształca się w paranoję i przemoc, a małe miasteczko Lyric przemienia się w strefę wojskową z ludźmi po jednej stronie i Alfą po drugiej. Kiedy Lyric zostaje zwerbowana, aby pomóc księciu koronnemu, chłopcu o imieniu Fathom w asymilacji, zaczyna czuć do niego coś więcej. Ale ich miłość jest niebezpieczna, bo po obu stronach działają siły pragnące ich rozdzielić. Tylko co zrobić, jeśli Alfa nie jest wrogiem? Co jeśli w rzeczywistości są jedyną nadzieją ludzkości na przeżycie? Bo nadchodzi prawdziwy wróg i  jest to bardziej przerażające, niż wszystko co widział świat.

••• ••• •••

Ocena na GR: 3,9 (ponad 4 tyś. głosów)
Gatunek: Dystopia/Young Adult
Seria: Undertow #1
Może opis tej powieści nie jest jakoś super zachwycający (przynajmniej według mojej subiektywnej opinii), ale lubię tego typu historie - czytaj: dystopię ;) Nie mogę przejść obojętnie koło tego gatunku, tak więc...  sami rozumienie... jak tu się powstrzymać? ;) Boję się, że wątek romantyczny może być słaby (obym się myliła), ale ciekawi mnie plot twist w postaci tajemniczych wrogów. Kto będzie tym przeciwnikiem? Chętnie bym się dowiedziała :D

W tej druzgoczącej, ale podnoszącej na duchu opowieści o dwóch chłopcach, których życie zmienia w ciągu jednego niezapomnianego dnia, Adam Silvera przypomina nam, że nie ma życia bez śmierci,  bez straty, ale i bez miłości.
5 września, nieco po północy, Death-Cast wzywa Mateo Torreza i Rufusa Emeterio, by przekazać im złe wieści: dzisiaj umrą.
Mateo i Rufus w ogóle się nie znają, ale z różnych powodów oboje szukają nowego przyjaciela w swoim Ostatnim Dniu. Dobra wiadomość: jest na to aplikacja. Nazywa się Ostatni Przyjaciel i dzięki niej Rufus i Mateo spotykają się, by przeżyć wielką przygodę - aby przeżyć całe życie w ciągu jednego dnia.

••• ••• •••

Ocena na GR: 4,18 (prawie 15 tyś. głosów)
Gatunek: Young Adult
Seria: -
Książka Adama Silvery dopiero niedawno zawitała na polskim rynku wydawniczym - mowa oczywiście o "Raczej szczęśliwy niż nie". Jeszcze się z nią nie zapoznałam, ale mam w planie to zmienić. Kiedyś ;) Nie ma to jak planować kolejną książkę autora nie znając poprzedniej ;P Ale kto mi zabroni ;P 

Mówią, że wytworzenie nawyku trwa 21 dni.
Kłamią.
Wytrzymała 21 dni.
Jednak dnia 22, oddałaby wszystko za słodki sen śmierci.
Ponieważ 22 dnia uświadamia sobie, że jej jedyne wyjście oznacza pewną śmierć dla jednego z dwóch mężczyzn, których kocha .
Zapadająca w pamięć opowieść o pasji, utracie i odkupieniu. The Paper Swan to mroczna, intensywna, podnosząca na duchu historia miłosna  pełna intrygi i napięcia.
Uwaga: to nie jest trójkąt miłosny.

••• ••• •••

Ocena na GR: 4,2 (ponad 11 tyś. głosów)
Gatunek: Dark Romance/New Adult
Seria: -
Podobno to epicka historia miłosna o zemście i przebaczeniu, która rozgrywa się na przestrzeni wielu lat. Opis niewiele mówi, dlatego napiszę tyle, że jest o książka o uprowadzeniu. Połączenie gorącego romansu z mafijnymi porachunkami i kryminałem. Kojarzy mi się z "Raze" Cole lub "Dotykiem ciemności" Roberts - połączenie tych dwóch książek. Lubię tego typu historie, więc z doświadczenia wiem, że z pewnością zwróciłabym na nią uwagę, gdyby pojawiła się w polskich zapowiedziach. Są to moje klimaty, więc bez większego zastanowienia brałabym ją ;P I oczywiście cieszy mnie, że nie ma trójkącika, bo tego bym nie zdzierżyła ;) Aczkolwiek sam romans w tej powieści podobno jest dość nietypowy. Niech ktoś ją wyda! Proszę! :D

Siedem lat temu Atargatis wyruszyli w podróż do Rowu Mariańskiego, aby stworzyć "pseudodokument" i tym samym dowieść istnienia starożytnych morskich stworzeń z legendy. Wszyscy zaginęli na morzu. Niektórzy nazywają to mistyfikacją, inni morską tragedią.
Teraz została skompletowana nowa załoga. Ale tym razem nie będzie to zabawa. Niektórzy próbują potwierdzić pracę swojego życia. Niektórzy liczą na największe polowanie w historii. Niektórzy szukają prawdy. Ale dla ambitnej młodej naukowiec Victorii Stewart jest to podróż, którą musi odbyć, aby odkryć los siostry, którą straciła.
Bez względu na to, jaka będzie prawda, znajdzie ja pod falami. Ale sekrety ukryte na głębokości mają swoją cenę...

••• ••• •••

Ocena na GR: 4,14 (ponad 2 tyś. głosów)
Gatunek: Fantasy/Horror
Seria: Rolling in the Deep #1
Nie jestem wielką fanką trylogii "Przegląd końca świata" pani Grant, ale była to bardzo przyzwoita seria o zombiakach i uznałam, że jeśli cokolwiek wyjdzie z pod jej pióra, to z przyjemnością przeczytam. Czekam na "Parasite", które już przedstawiam w innym zestawieniu, a teraz przyszła pora na "Into the drowning deep" i trochę inną tematykę, gdyż "Parasite" ma cały czas kręcić się wokół tematu postapokalipsy i zombie, a "Into the drowning deep" jest o morskich istotach. Jakich? Co nieco doczytałam na Goodreads, ale nie zdradzę Wam tego - chyba, że na własne życzenie ;) W każdym razie nie wiem o co chodzi i czemu kolejne powieści tej autorki nie są wydawane w Polsce. Czyżby "Przegląd..." tak słabo się sprzedawał? Mimo wszystko czekam i mam nadzieję, że nie nadaremno :) 

Dziewiętnaste zestawienie już za nami :)
Koniecznie napiszcie czy czekacie na polską premierę którejś z wymienionych książek.
Pozdrawiam Was cieplutko!

0 komentarze