LBA #15 #16

10:42

Hej :D
Witam Was w ten pochmurny dzień – przynajmniej we Wrocławiu. Wracaj słonko!
Dzisiaj przygotowałam post, który da trochę wytchnienia od recenzji, bo w końcu nie chcę Was zanudzać ;)
Przyszła pora na LBA, czyli 22 pytania na temat książek i nie tylko ;)
Zapraszam na moje odpowiedzi.

Nominację do pierwszego LBA otrzymałam od Wiolety z bloga Zapoczytalna – dziękuję :*

1.Czy w przyszłości chciałabyś zamieszkać w innym kraju?
Z jednej strony bym chciała, bo nienawidzę polskiego klimatu, ale z drugiej opuszczenie rodziny mi się nie uśmiecha. Jednak gdyby wszyscy bliscy wybrali się ze mną, bardzo chętnie zaszyłabym się gdzieś w ciepłych krajach, gdzie non stop świeci słońce, w niewielkim domku w pobliżu plaży… hmm marzenie…

2.Możesz zmienić bieg wydarzeń w swojej ulubionej książce. Co by to było?
Wydaje mi się, że nie zmieniłabym wydarzeń w żadnej książce. Czasami oczywiście przeżywam, jak dzieje się coś tragicznego w powieści, jak chociażby ginie mój ukochany bohater, ale czy chciałabym to zmienić? Wydaje mi się, że nie.

3. Czego najbardziej żałujesz w swoim życiu?
Hmm… w tej chwili nic nie przychodzi mi do głowy. Wydaje mi się, że nie ma takiej rzeczy, której strasznie bym żałowała, a jedynie jakieś małe pomyłki życia codziennego.

4. Znienawidzony przedmiot szkolny?
Szkoła już za mną ;) U mnie nienawiść do jakiegoś przedmiotu zawsze wynikała z tego, że miałam beznadziejnych nauczycieli. Na przykład: zawsze bardzo lubiłam historię, dopóki nie zaczęłam nauki w liceum, gdzie miałam okropną nauczycielkę, która potrafiła skutecznie zniechęcić mnie do tego przedmiotu.

5. Czy wiążesz z książkami swoją przyszłość? 
Raczej nie.

6. Okazuje się, że cały świat atakują obcy. Co robisz?
Nie wiem ;P Naprawdę nie mam pojęcia. Mogłabym tutaj napisać, że oczywiście walczyłabym przeciwko nim, bo łatwo napisać, kiedy nie jest się w takiej sytuacji. A patrząc na to realnie, to zapewne zwiałabym, ukrywałabym się gdzieś, aż w końcu by mnie znaleźli i… ;)

7. Jakimi trzema słowami opiszesz siebie?
Heh… patrząc na odpowiedź na pytanie numer 6 powinnam napisać: pesymistka ;P
Jednak nie zrobię tego i określę się słowami: nieśmiała, niecierpliwa, lojalna.

8. Czego nigdy w życiu byś nie zrobiła?
Nie będę tu pisać o jakichś oczywistych rzeczach, których nie zrobiłby żaden człowiek o zdrowych zmysłach, takich jak: skok do wody pełnej rekinów czy świadome skrzywdzenie kogoś, bo to chyba oczywiste. Z takich bardziej przyziemnych rzeczy, to wydaje mi się, że nigdy bym nie skoczyła ze spadochronem. Strach przed tym, że spadochron by się nie otworzył sparaliżował by mnie. Nie dałabym rady. Poza tym nigdy nie pojechałabym na Bliski Wschód, bo nie mam skłonności samobójczych ;) I nie zjadłabym wszelkiego rodzaju owadów: larw, świerszczy i tym podobnych smakołyków ;) Aż mnie skręca na samą myśl :/

9. Ulubiony gatunek książek?
Wszelkiego rodzaju fantastyka :)

10. Książka, która wywołała u Ciebie łzy?
Jestem wyjątkowo wrażliwa w związku z tym takich książek było wiele. Ostatnio:„Promyczek” oraz „Kiedy pada deszcz” – obydwie powieści zrobiły na mnie ogromne wrażenie i niesamowicie mnie wzruszyły :(

11. Czy zamierzasz zabrać ze sobą książki na podróże wakacyjne? Jeśli tak, to jakie?
Nie. Co najwyżej czytnik, w których mam co najmniej kilkadziesiąt nieprzeczytanych ebooków, dzięki czemu nie muszę wybierać tylko kilku tytułów i martwić się o wagę walizki :D

Druga seria pytań jest od Klaudii z O czym szumią booki – dziękuję za nominację :)

1. Po jaki gatunek literacki sięgasz najczęściej?
Zdecydowanie fantastykę :)

2. Co w czytaniu sprawia ci największą przyjemność?
To, że mogę oderwać się od rzeczywistości, zatopić się w świat wyobraźni i zapomnieć o całym świecie :D

3. Gdybyś mógł/mogła spotkać się z bohaterem dowolnej książki, kto by to był i dlaczego?
Chciałabym spotkać jakąś postać z „Drogi królów” Sandesona, bo kocham tę książkę, ale nie wiem czy będę potrafiła się zdecydować na jedną. Uwielbiam Kaladina oraz Delinara, ale chyba jednak najbardziej chciałabym spotkać Szetha syna-syna Vallano – skrytobójcę z Shinovaru, bo jest to szalenie nieprzenikniona postać, choć mam nadzieję, że nie żałowałabym tej decyzji, gdyby chciał zademonstrować mi swoje umiejętności ;)

4. Czym kierujesz się, kupując książkę? (blurb, okładka, recenzje, pierwsza strona,...)
W pierwszej kolejności zwracam uwagę na okładkę, bo nie ukrywajmy, że pierwsze wrażenie jest bardzo istotne, ale jeszcze nigdy nie kupiłam książki tylko i wyłącznie ze względu na wygląd zewnętrzny ;) W następnej kolejności czytam opis lub wchodzę na LC i czytam recenzje i dopiero wtedy decyduje czy książka mi odpowiada.

5. Jaki powinien być według ciebie główny bohater?
Oczywiście powinien być inteligentny, wykazać się logicznym myśleniem, posiadać poczucie humoru – najlepiej lekko ironiczne oraz powinien mieć dystans do siebie. Powinien też być zdecydowany i stały w uczuciach, a nie rozlazły i chwiejny, jak chorągiewka na wietrze, bo takie cechy doprowadzają mnie do szału. 

6. Czytasz podczas jazdy komunikacją miejską?
Rzadko jeżdżę komunikacją miejską, ale jeśli już to robię, to raczej nic nie czytam, bo nie potrafię się skupić, gdyż wszystko mnie rozprasza…

7. Twoja pierwsza ulubiona książka?
Pierwsza, że pierwsza? Trudno mi określić, ale niech będzie „Kubuś Puchatek”, a z późniejszego okresu „Zbrodnia i kara” :)

8. Czy istnieje książka, którą chciałbyś/chciałabyś przeczytać w oryginale? Jaka?
Wiem, że się powtarzam, ale chciałabym kiedyś przeczytać „Drogę królów” Sandersona, bo ta książka rozpiernicza system ;) Jestem bardzo ciekawa jak odebrałabym tę powieść w oryginale. Aczkolwiek muszę przyznać, że trochę się obawiam, bo jak do tej pory wszystkie książki w obcym języku, po które sięgałam, były obyczajówkami lub romansami z prostym, nieskomplikowanym językiem. Natomiast w „Drodze królów” jest wiele nazw własnych i nie wiem czy bym sobie poradziła, aczkolwiek na pewno kiedyś spróbuje ;)

9. Kim chciałeś/aś zostać, kiedy byłeś/aś dzieckiem?
We wczesnym dzieciństwie chciałam zostać piosenkarką, nieco później nauczycielką, projektantką mody, weterynarzem.

10. Czemu zacząłeś/zaczęłaś blogować?
Po prostu chciałam dzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat książek.
Poza tym chciałam się wygadać, do woli paplać o książkach i żeby nikt nie narzekał, że nie wie o czym nawijam ;)

11. Co najbardziej podoba ci się w blogowaniu?
Zdecydowanie to, że mogę pisać o książkach, dzielić się swoją pasją z innymi. Dawniej, jeszcze zanim założyłam bloga miałam takie nieprzyjemne momenty, że po przeczytaniu jakiejś książki czułam nieodpartą chęć podzielenia się z kimś moimi odczuciami, aż rozsadzało mnie od środka. Było to naprawdę silne uczucie i w końcu postanowiłam, że muszę coś z tym zrobić ;)

Moja książka na dziś:

A Wy co czytacie?

I to by było na tyle :)
Niestety nie mam pomysłu na pytania, dlatego nikogo nie nominuję – a czytając między wierszami, to po prostu leniuch ze mnie i nie chcę mi się ich wymyślać ;)
Zaczytanego!

0 komentarze