5 książek, których wydania chcę zobaczyć w Polsce #10

10:16

Hej!
Powolutku zbliża się koniec miesiąca więc w końcu przyszła pora na... kolejne (już dziesiąte) zestawienie książek, które bardzo chciałabym zobaczyć w polskich księgarniach. Ciekawi, co tym razem mnie zainteresowało? 
Oto 5 propozycji:

Piękna czuję las Bestii w kościach – i we krwi. Choć dorastała wśród najwyższych arystokratów miasta, z dala od starego domku ojca, wie, że las pełen jest sekretów i że jej ojciec jest jedynym myśliwym, który kiedykolwiek  zbliżył się do ich odkrycia.
Kiedy jej ojciec traci całą fortunę i przeprowadza Yevę i jej siostry z powrotem na obrzeża miasta, Yeva potajemnie czuję ulgę. Na pustyni, nie ma ciśnienia, aby bezczynnie gawędzić z pozbawionymi wyrazu baronowymi ... lub zgodzić się na poślubienie bogatego dżentelmena. Kiedy ojciec Yevy znika w lesie, dziewczyna wyznacza sobie cel na jednej zdobyczy: na istocie, którą obsesyjnie tropił tuż przed zniknięciem.
Głucha na protesty sióstr, Yeva poluje na tę dziwną Bestię, kierując się na jej terytorium - przeklętą dolinę, ruiny zamku i świat istot, o których Yeva słyszała tylko w bajkach. Świat, który może przynieść jej zgubę lub zbawienie. Kto przetrwa: Piękna czy Bestia?

••• ••• •••

Ocena na GR: 3,96 (ponad 1,4 tyś. głosów)
Gatunek: Fantastyka / Young Adult
Meagan Spooner, to pisarka znana u nas z trylogii "Starbound", którą napisała w duecie z Amie Kaufman. Muszę przyznać, że ostatnio mam fazę na książki nawiązujące do bajek czy baśni i chętnie poznałabym inne (kolejne) spojrzenie na "Piękną i bestię" :D 

Piętnastoletnia Mina Clark mieszka na Manhattanie przyszłości, który jest rządzony przez ekstremistów. Dziewczyny nie mogą zdobyć wykształcenia, potrzebują zezwolenia aby mówić do chłopców, a wszystkie małżeństwa są negocjowane na podstawie umowy. Ale babka Miny potajemnie uczy ją czytać, prowadząc w stronę buntu, romansu i niebezpieczeństwa, które nie tylko zagraża reputacji jej rodziny, ale może zabić Minę.
Pełne napięcia i inspirujące „Time Zero” jest o tym, co znaczy być bezsilną, niedocenianą, manipulowaną i jakiej drogi potrzeba, aby przejść naprzeciw społeczeństwu i stwierdzić kim chce się być.

••• ••• •••

Ocena na GR: 4,03 (niecałe 200 głosów)
Gatunek: Dystopia / Young Adult
Jeśli od jakiegoś czasu obserwujecie moje bloga, to wiecie, że mam słabość dystopii. Na "Time Zero" trafiłam stosunkowo niedawno i w sumie opis jest dość tajemniczy i zdradza niewiele. Doczytałam, ze mamy przyszłość, w której panuję ekstremistyczny reżim religijny. Wszystko jest ściśle kontrolowane. Trochę zniechęca mnie wiek bohaterki, ale myślę, że zaryzykowałabym i chętnie bym sięgnęła po ten tytuł, jeśli tylko pojawiłby się w Polsce.

Siedemnastoletnia Britta Flannery czuję się swobodnie tylko w lesie, ze sztyletem i łukiem. Spędza dni na śledzeniu przestępców razem z jej ojcem, legendarnym łowcą nagród pod pieczą Króla Malam - to znaczy, dopóki jej ojciec nie zostaje zamordowany. Teraz odrzucona i samotna, nie ma praw do gruntu ojca lub dziedziczenia, szuka schronienia, tam gdzie czuje się najbardziej bezpieczne - w Ever Woods. Gdy Britta zostanie złapana za kłusownictwo przez straż królewską, zamiast stryczka dostaję ofertę: jej wolność w zamian za zabójcę ojca.
Jednak to nie jest takie proste.
Domniemanym zabójcą jest Cohen McKay, były uczeń ojca. Jedyny przyjaciel jakiego kiedykolwiek miała. Chłopiec, którego kiedyś kochała, który złamał jej serce. Musi wyruszyć na niebezpieczne poszukiwania w świecie walczących królestw, szalonych królów i czarnej magii, aby znaleźć prawdziwego zabójcę. Ale Britta dzierży więcej mocy, niż zdaję sobie sprawę. I wkrótce jej odmienność stanie się przytłaczającą i niebezpieczną siłą…

••• ••• •••

Ocena na GR: 3,56 (ponad 2,3 tyś głosów)
Gatunek: Fantastyka / Young Adult
Czy tylko ja lubię bohaterki, które posługują się łukiem? Mam słabość do tej broni ;P Cóż poradzić... "Ever the hunted" to powieść osadzona w świecie, w którym kobiety nie mają większych praw (coś w tym zestawieniu sporo takich książek) i po śmierci ojca, Britta zostaje z niczym, bo jako kobieta nie może dziedziczyć. Jest to w dużej mierze książka przygodowa. Nie mam pojęcia, czego się po niej spodziewać, ale opis mnie zaintrygował. 

Byłem bezwzględny.
Obawiano się mnie.
Poświęciłem. Siebie. Ją. Wszystko...
Żyłem w świecie, w którym byłem bardziej martwy niż żywy. Byłem złym człowiekiem, nigdy nie twierdziłem inaczej. Zrobiłem rzeczy, z których nie jestem dumny. Widziałem rzeczy, które powinny być niewidzialne. Powodowałem ból, którego nie mogę cofnąć.
To wszystko było moim wyborem.
Każda decyzja.
Dobro i zło nie miało znaczenia.
Aż spotkałem ją.
Była pod moją opieką, dopóki nie stała się moją obsesją.
Ale kto zechce ją uratować ...
Ode. Mnie. Samego diabła.
Los zetknął nas ze sobą. Przeznaczenie nas zniszczyło.

••• ••• •••

Ocena na GR: 4,23 (ponad 5,8 tys. głosów)
Gatunek: Dark Romance
Dark romans to gatunek, po który sięgam bardzo sporadycznie, ale nie z powodu tego, że rzadko mnie coś zaintryguję, a raczej dlatego, iż wydaje mi się, że tego typu powieści nie są jeszcze zbyt popularne w Polsce. Na szczęście od czasu do czasu coś się ukazuję i liczę na to, że "El diablo" zainteresuje się jakieś wydawnictwo, bo zapowiada się ciekawa i mroczna powieść miłosna.

"Epicka miłość. Epicka nienawiść. Epicka historia, która trwałaby przez całe życie."
Dzisiaj. 20.15
Cierpię. Cierpię tak strasznie. Czuję jak ból przeszywa moje kości i wbija się w moje serce. Wiedziałam, że nic nie może mi pomóc, bo wspomnienia wyciągnięte ze szczelin mojego umysłu, szczególnie te złe i brzydkie, napełniły moje myśli żalem spychając mnie w ciemność... 
Gdy miałam osiem lat moja mama umierała na raka, mój tata stracił pracę, a bank wykopał nas z domu. Zostałam zmuszona do przeprowadzki do Arlis w Teksasie, gdzie razem z tatą spaliśmy w samochodzie na szpitalnym parkingu. Zrozpaczeni i nieszczęśliwi żyjąc wspomnieniami naszego dawnego życia.
Jednak tej jednej nocy, wszystko, zmieniło się na zawsze. Pukanie w okno samochodu sprowadziło rodzinę do mojego życia, rodzinę której nie chciałam. Nienawidziłam jałmużny i nienawidziłam Masonów. No może z wyjątkiem jednego, który mi to uniemożliwił.
Jess Mason miał największe niebieskie oczy i najbardziej irytujący uśmiech jaki kiedykolwiek widziałam. Był promieniem słońca w moim czarnym świecie. Chłopakiem przygodą, ciągnącym mnie przez pastwiska Sprayberry Ranch; prawdziwego raju w Teksasie, pełnego koni i domków na drzewach, przez które wpadaliśmy w tyle kłopotów, że trudno to sobie wyobrazić.
Jess był całym moim światem jako dzieciak, ale kiedy dorośliśmy zasady się zmieniły.
Zamiast żyć długo i szczęśliwie z chłopakiem przepełnionym miłością...zniszczyłam to.

••• ••• •••

Ocena na GR: 4,22 (7,6 tyś. głosów)
Gatunek: New Adult
Historia miłosna jakich wiele... a może jednak nie? Opis wskazuje na coś innego - przynajmniej tak mi się wydaje. Z tego co czytałam, ma to być bardzo przejmująca książka ukazująca przyjaźń, przekształcającą się miłość. A wszystko to zostało obsadzone na przestrzeni kilkunastu lat. 

Tym razem pojawiło się co nieco fantastyki, bo ostatnio trochę jej poskąpiłam ;)
Zainteresował Was, któryś z wymienionych tytułów, a może tym razem nie trafiłam w Wasz gust?
Zaczytanego dnia!

0 komentarze