Ta książka powinna... TAG

14:46

Hej :)
Jakiś czas temu Marta z bloga Zaczytana Dolina nominowała mnie do wykonania TAGu Ta książka powinna... Uznałam, że najwyższy czas nadrobić zaległości i wykonać ten bardzo ciekawy TAG. Za nominację serdecznie dziękuję i bez zbędnego przedłużania zabieram się do odpowiadania na poniższe kategorie.
Zaczytajmy!

1.Ta książka powinna mieć kontynuację.
Coś czuje, że będę miała niemały problem z tym TAGiem. Pierwsze pytanie i już się zawiesiłam ;) Jeśli autor nie zdecydował się na kontynuację, to ja jestem bardzo wyrozumiała i akceptuje taką decyzję.

2. Ta książka powinna mieć Spin-off.
Szczerze mówiąc nie przepadam za czymś takim. Dla mnie to jest trochę pójście na łatwiznę, kiedy seria jest popularna i autor nie wymyśla nic nowego, tylko siedzi w starym uniwersum. Dla mnie kilka tomów starczy i później chciałabym odkrywać na nowo jakiś inny świat.

3. Ten autor powinien pisać więcej książek.
Z chęcią przeczytałabym coś autorstwa Susan Ee. Jej trylogię „Opowieść Penryn o końcu świata” pochłonęłam dość dawno temu i już prawie zapomniałam, że ją czytałam, a do tej pory ani widu, ani słychu o jakiejś nowej powieści Ea, a szkoda, bo chętnie bym coś przeczytała.

Poza tym chętnie przeczytałabym coś więcej Rameza Naama. Czekam na trzeci tom „Nexusa”, ale coś doczekać się nie mogę ;)

4. Ten bohater powinien wybrać kogoś innego.
Ja jakoś szczególnie nie przykładam wagi do trójkątów miłosnych. Jeśli autor/autorka zdecydował/a się na taki zabieg, to bardziej przeżywam jego istnienie w powieści, niż faktyczny wybór bohatera.

5. Ta książka powinna mieć inne zakończenie.
Często w książkach katastroficznych lub post apokaliptycznych nie lubię, gdy zakończenia są szczęśliwe. Wole jak główny bohater zginie, albo stanie się jakaś wielka tragedia. Często w powieściach o zombie zadaje sobie pytanie: „czemu nie ma takiej książki, gdzie zombie by zwyciężyły i zapanowały nad całym światem?”. Chciałabym kiedyś trafić na taką książkę, w której zombie odniosły triumf. Precz z happy endem ;P Dlatego według mnie zbyt sielankowe zakończenie miała seria „Apokalipsa Z”. Ja dodałabym tam trochę grozy ;)

6. Ta książka powinna być zekranizowana jako film.
Według mnie gotowym materiałem na film jest „Endgame”.

7. Ta książka powinna być zekranizowana jako serial.
Odkąd przeczytałam „Drogę królów” Sandersona, chciałam żeby powstał serial na podstawie tej serii, ale tylko pod warunkiem, że nie zepsuto by scenariusza, scenografii i efektów specjalnych. Poza tym zawsze byłam i nadal jestem zdania, że do serialu lepiej brać mało znanych lub całkowicie nowych aktorów, z dobrym warsztatem, ale nierozpoznawalną twarzą, bo skojarzenia widza z poprzednimi rolami aktora mogą zepsuć odbiór całości. Gdyby powstało coś o rozmachu „Gry o tron” (wiem - marzenia), to byłoby prawdziwe cudo!!

8. Ta książka powinna być napisana z punktu widzenia jednej postaci.
Veronica Roth w „Wiernej” powinna sobie darować narrację z punktu widzenia Tobiasa, bo według mnie średnio sobie z tym poradziła. Po wcześniejszych tomach nawet polubiłam Cztery, ale po trzeciej części zmieniłam zdanie.




9. Ta książka powinna mieć inną okładkę.
Zdecydowanie „Zanim się pojawiłeś”, bo polska okładka jest obrzydliwa, a rzućcie okiem na zagraniczne:
Piękności :D Tyle okładek, a według mnie każda lepsza od polskiej.

10. Ta książka powinna zachować pierwotną okładkę.
Według mnie oryginalną okładkę powinna zachować „Ugly love” Colleen Hoover. Polska nie jest zła, ale jakaś taka bez wyrazu.

Poza tym strasznie przeżywałam, że nie została zachowana oryginalna okładka „Ember in the Ashes”. Polska nie prezentuje się źle, ale po przeczytaniu książki jestem zdania, że amerykańska lepiej oddaje klimat powieści.


11. Ta seria powinna zakończyć się po pierwszym tomie.
Po pierwszym tomie powinna się skończyć seria „After” Anny Todd. Autorka mogła darować sobie ciągle rozstania i powroty bohaterów i skumulować wszystko w jednym tomie. Myślę, że wtedy wyszłaby całkiem przyzwoita książka, a tak dostaliśmy istny tasiemiec.




I to już koniec!
Mam nadzieję, że czytając ten TAG miło spędziliście czas, tak jak ja przy jego wykonywaniu :D
Zaczytanego!

0 komentarze