Stosik #8

11:10

Hej :D
Nazbierało się kilka nowych zdobyczy, dlatego pora na coś, co maniacy książek lubią najbardziej, czyli book haul!
Sporo z prezentowanych powieści mam za sobą, bo precyzując jest to stos marcowo-kwietniowo-majowy, więc z dość długiego okresu. Jak zawsze składa się on z totalnego misz-maszu, bo po prostu czytam wszystko, co wyda mi się interesujące. W związku z tym można w nim znaleźć dystopie, epic fantasy, New Adult czy kryminały. Dla każdego coś dobrego ;)
Oto moje trzymiesięczne nabytki:

1. Tysiąc jesieni Jacoba de Zoeta” David Mitchell – prozę Mitchella dopiero zaczytam poznawać. Za mną są „Czasomierze”, które były szalenie interesującą powieścią. Postanowiłam, że muszę poznać inne książki autora i padło właśnie na tą. Nie mam pojęcia czego się spodziewać, ale tematyka bardzo mi się spodobała – ostatnio ciągnie mnie do książek o orientalnych klimatach, dlatego nie mogłam jej się oprzeć ;)
2. Ponad wszystko” Nicola Yoon – na polskie wydanie tej książki czekałam od niepamiętnych czasów – dokładniej od premiery amerykańskiej, czyli od roku, ale nie czepiać się, bo dla mnie było to jak wieczność i jestem przeszczęśliwa, że w końcu się doczekałam :D
3. Alive. Żywi” Scott Sigler – tutaj mamy podobną sytuację, jak z książką Yoon. Poza tym wydaje mi się, że będzie ona szalenie tajemnicza, a takie powieści uwielbiam.
4. Pandora” M.R. Carey – świetna powieść postapokaliptyczna, która zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Za ten egzemplarz dziękuję wydawnictwu Otwartemu >recenzja<
5. Remedium” Suzanne Young – prequel „Plagi samobójców” – jak do tej pory pani Young mnie nie zawiodła >recenzja<
6. Dwór cierni i róż” Sarah J. Maas – tej książki z pewnością nie muszę przedstawiać ;) Cudowna, niesamowita, genialna i według mnie lepsza od „Szklanego tronu”! >recenzja<
7. Ugly love” Colleen Hoover – kolejna powieść autorki już za mną i cieszę się, że i tym razem nie było rozczarowania. Colleen Hoover jak zawsze niezawodna :D >recenzja<
8. Pożar” Brandon Sanderson – świetna kontynuacja „Stalowego Serca” >recenzja<
9. Królowie Dary” Ken Liu – znowu Orient, ale tym razem w innym wydaniu. Coś czuje, że to będzie prawdziwy rarytas :D
10. Żałobne opaski” Brandon Sanderson – niedawno skończyłam trzeci tom tej serii, który złamał moje serce – chyba była to najlepsza część z dotychczasowych – jestem zachwycona i oczywiście musiałam kupić szósty tom do kolekcji ;D

 Ebooki
11. Art & Soul” Brittainy C. Cherry – cieszę się, że sięgnęłam po tę powieść, nie znając do końca jej tematyki, bo inaczej zapewne bym z niej zrezygnowała i tym samym nie poznała świetnej obyczajówki młodzieżowej >recenzja<
12. Chłopak, który stracił głowę” John Corey Whaley – skusiłam się na nią, bo fabuła wydaje się szalenie surrealistyczna, a ja lubię takie dziwne i oryginalne książki ;)
13. Zombie.pl” Łukasz Radecki, Robert Cichowlas – czytałam o tej powieści przeróżne opinie, niektóre bardzo negatywne, ale przecież to zombie! Nie mogłam się oprzeć ;)
14. Żelazna wojna” Angus Watson – kontynuacja „Czasu żelaza”… Niedługo wychodzi trzeci tom tej serii, dlatego muszę się szybko zabrać za drugą część. Troszeczkę przeraża mnie ta ilość stron (prawie 800), ale muszę być twarda, a nie miękka ;) Dam radę!
15. Promyczek” Kim Holden – najlepsza książka przeczytana przeze mnie w maju – coś wspaniałego! >recenzja<
16. Namiętna gra” Alice Clayton – uwielbiam prozę Clayton, jej humor rozkłada mnie na łopatki, a takich książek na rozluźnienie i poprawę samopoczucia nigdy za wiele ;)
17. Niebezpieczne kłamstwa” Becca Fitzpatrick – bardzo przyjemny, lekki kryminał młodzieżowy >recenzja<
18. Pół świata” Joe Abercrombie – niedawno skończyłam „Pół króla” i była to bardzo przyjemna lektura, dlatego postanowiłam kontynuować przygodę z tą trylogią.
19. Wioska morderców” Elisabeth Herrmann – trochę biednie, bo jedyny kryminał w tym zestawieniu, ale lepiej jeden niż wcale ;P
20. Uczeń architekta” Elif Safak – znowu to samo – Orient rządzi! Jednak tym razem Indie ;)

Fifty-fifty ;) Połowę książek tradycyjnych (papierowych) i połowę ebooków, ale myślę, że niedługo ta szala przechyli się na korzyść książek elektronicznych, co niekoniecznie mnie cieszy, ale cóż poradzić.
Dajcie znać, czy czytaliście coś z tego stosiku. Co polecacie? Co odradzacie?
A może na coś szczególnie macie ochotę?

Pozdrawiam! :D

0 komentarze