STOSIK #13

10:18

Hej!
Po długiej przerwie w końcu przyszła pora na stosik. Ostatnio zaprezentowałam Wam swoje nabytki na początku listopada – więc dawno temu. Poniższe książki zebrały mi się z trzech miesięcy: listopada, grudnia i stycznia – chociaż większość zakupiłam już w nowym roku. Trochę tego jest, dlatego nie przedłużając dłużej zapraszam na stosik!

Zamówienia internetowe i inne:
1. Inwazja na Tearling” Erika Johansen – chciałam ebooka, ale nigdzie nie mogłam znaleźć w przyzwoitej cenie. Śmieszy mnie to, że cena wersji papierowej wynosi 23 zł, a ebooka 30. O co chodzi? Pomijając ten fakt, muszę ją jak najszybciej przeczytać, bo jestem strasznie ciekawa dalszych losów Kelsei.
2. Waleczna czarownica” Danielle L. Jensen – finał trylogii „Klątwy”. Liczę na to, że będzie lepszy od drugiego tomu, a bardziej podobny do pierwszego ;)
3.Infekcja. Exodus” Andrzej Wardziak – niedawno skończyłam część pierwszą i jest to typowo rozrywkowa seria z mnóstwem zombiaków, sporą ilością bohaterów i zakończeniem, które wręcz zmusza do sięgnięcia po kontynuację – stąd ta książka w tym stosiku ;)
4. Dwór mgieł i furii” Sarah J. Maas – tej książki z pewnością nie muszę nikomu przedstawiać ;) Właśnie ją czytam i na razie jest świetnie ;P
5. W spojrzeniu wroga” Amie Kaufman, Meagan Spooner – egzemplarz recenzencki od wydawnictwa Otwartego. <recenzja>
6. W sercu światła” Amie Kaufman, Meagan Spooner – j.w. <recenzja>
7. Muza” Jessie Burton – ta książka w momencie wydania w ogóle mnie nie interesowała. Później posypała się masa pochwał i zachwytów. Co nieco dowiedziałam się o fabule i uznałam, że jest to powieść, która mogłaby mi się spodobać :)
8. Dotyk” Claire North – opis tej książki skradł moje serce. Główna bohaterka poprzez dotyk może przenosić się z ciała do ciała - osoby, które ‘odwiedza’ nie są świadome jej obecności, a ona nie ingeruje w ich życia. Wszystko się zmienia w momencie kiedy, kobieta, w której aktualnie ‘mieszka’ zostaje zamordowana, a ona przenosi się w ciało mordercy. Czyż to nie brzmi genialnie? Już nie mogę się doczekać lektury!
9. Bezkres magii” Brandon Sanderson – ta książka zwaliła mnie z nóg! Kocham Recenzja prawdopodobnie pod koniec lutego.
10. Człowiek, który spadł na Ziemię” Walter Tevis – po lekturze „Przedrzeźniacza” postanowiłam sięgnąć po kolejną książkę autora :)
11. Trylogia ciągu” William Gibson – kolekcja Artefaktów się powiększa :) Bałam się, że ta powieść będzie już niedostępna, ale udało się dorwać w oficjalnym sklepie Maga :D
12. 7EW” Neal Stephenson – hard science-fiction, czyli książka, na której wydanie czekałam od… dawien dawna i w końcu się doczekałam. Głównie zaintrygowała mnie fabuła - ludzie budują staję kosmiczną, aby uchronić się od zagłady po tym, jak księżyc eksplodował na siedem części. Pewnie przebrnięcie przez tą cegłę będzie ciężkie, gdyż naszpikowana jest naukowymi zagadnieniami, ale muszę wierzyć, że dam radę ;)
13. Dom z liści” Mark Z. Danielewski – literatura grozy. Nie wiem czy będzie to horror – wątpię, gdyż mnie niewiele może przestraszyć, ale nastawiam się na ciekawą, skomplikowaną i zapewne niezbyt lekką powieść z dreszczykiem.

Ebooki:
14. Noc Kupały” Katarzyna Berenika Miszczuk – dobra kontynuacja, ale coraz bardziej denerwująca główna bohaterka  <recenzja>
15. Siła niższa” Marta Kisiel – kontynuacja „Dożywocia” – też już przeczytana <recenzja>
16. Granat poproszę” Olga Rudnicka – kiedy najdzie mnie ochota na lekką, humorystyczną powieść kryminalną będzie jak znalazł ;)
17. Płomienna osiemnastka” Janet Evanovich – też już przeczytana. Nie odbiega od poprzednich tomów, ale czy jeszcze kogoś denerwują zawirowania miłosne Steph? Coraz bardziej nie mogę tego znieść. Ciekawe czy autorka kiedyś doprowadzi to do końca.
18. Obsesja” Nora Roberts – też już za mną. Lubię książki Roberts – połączenie kryminału/sensacji z romansem, to idealny pomysł. Szkoda, ze wyszło przewidywalnie, ale i tak świetnie się bawiłam. Recenzja wkrótce.
19. To, co najważniejsze” Samantha Young – niestety nic specjalnego :/ Trochę zbyt szablonowo. Seria „On Dublin Street” zdecydowane bardzie mi podeszła. Nie wiem czy sięgnę po kontynuację… Wkrótce recenzja.
20. Dotknij mnie” Abbi Glines – najgorsza część serii (wykluczając tom 1, który pominęłam). Irytująca bohaterka, irytujący bohater… Nie. <recenzja>
21. Making Faces” Amy Harmon – cudo nad cudami Kocham tę książkę! Jest piękna. Czekam na inne powieści autorki, po które będę sięgać w ciemno. Recenzja wkrótce.
22. Seks i orzeszki” Alice Clayton – stosunkowo często sięgam po powieści Alice Clayton. Niektóre są świetne, inne niekoniecznie. Postanowiłam dać szanse nowej serii, aby przekonać się, do której kategorii ją zaliczę – mam nadzieję, że tej pierwszej ;)
23. Ogień, który ich spala” Brittainy C. Cherry – czwarta powieść autorki, którą przeczytałam. „Ogień…” to drugi tom serii „Żywioły”, który bez wątpienia mi się spodobał. Jak na razie autorka mnie nie zawiodła :)
24. Piata pora roku” N.K. Jemisin – książka skradająca serce czytelników za sprawą niepowtarzalnej fabuły. Jestem bardzo zaintrygowana :D
25. I wrzucą was w ogień” Piotr Patykiewicz – w styczniu skończyłam tom pierwszy, czyli „Dopóki nie zgasną gwiazdy”. Książka miała plusy i minusy, ale oryginalna fabuła spowodowała, że mam ochotę kontynuować ten cykl.
26. P.S. I Like You” Kasie West – trzecia powieść Kasie West, którą miałam okazję przeczytać (po „Chłopaku na zastępstwo” oraz „Chłopaku z sąsiedztwa”). Lekka ciepła lektura na jedne wieczór.
27. Reguły gry” James Frey, Nils Johnson-Shelton – ostatni tom „Endgame”. Świetnie mi się czytało, ale nie jestem przekonana do zakończenia… Recenzja prawdopodobnie pojawi się pod koniec lutego lub na początku marca.

Koniec :D
Trochę się tego nazbierało, ale zważywszy, że jest to stosik z trzech miesięcy, to nie jest tak źle – muszę się tak pocieszać, bo inaczej bym się załamała ;) Aczkolwiek mam pewien problem - gdzie trzymać te wszystkie książki? Macie jakieś pomysły? Trzydziestometrowe mieszkanie niestety nie sprzyja i cóż począć z moim uzależnieniem?
Czytaliście coś? A może chcielibyście przeczytać?
Zaczytanego weekendu! 

0 komentarze