Classic Book TAG

11:17

Hej :D
Dzisiaj zapraszam Was na coś specjalnego, czyli TAG, do którego zostałam nominowana jakiś… rok temu – chyba, bo było to tak dawno, że już nie pamiętam ;P Wtedy go sobie odpuściłam, bo uznałam, że lista przeczytanych przeze mnie klasyków jest na tyle skąpa, że trochę wstyd. Mogłam poszczycić się jedynie lekturami i niczym więcej. Na szczęście ostatnio trochę nadrobiłam i uznałam, że najwyższy czas, aby zrealizować ten TAG :D
Za nominację serdecznie dziękuję Castle on a cloud

Popularna klasyka, która nie przypadła Ci do gustu.
Do tej kategorii mogłabym zaliczyć „Draculę” Brama Stokera. Książka nie zrobiła na mnie takiego wrażenia, jak się spodziewałam, że zrobi. Momentami nudziła, bohaterowie byli strasznie wyidealizowani i przejaskrawieni. Jedynie niepokojący klimat oraz hrabia Dracula ratowali tę powieść.

O którym wieku/okresie historycznym lubisz czytać najbardziej.
Nie mam ulubionego okresu historycznego. Równie chętnie czytam książki, które umiejscowione są w średniowieczu, w epoce elżbietańskiej, podczas I czy II wojny światowej, jak i w mniej odległej przeszłości. Nie jestem wybredna, jeśli o to chodzi. Każdy okres historyczny ma swoje atuty i elementy, które mnie do niego przyciągają.

Ulubiona bajka.
Zawsze uwielbiałam „Kubusia Puchatka” - zarówno książkę jak i animacje. Kłapouchy był moim ulubieńcem 

Klasyka, nieznajomości której wstydzisz się najbardziej.
Sporo jest takich tytułów. Na pewno „Przeminęło z wiatrem”, „Trzej muszkieterowie”, „Duma i uprzedzenie”, a przede wszystkim „Rok 1984”. Ta lista jest dużo dłuższa, ale nie będę się pogrążać ;P

Pięć klasycznych powieści, które planujesz przeczytać w najbliższym czasie.
Lista takich książek jest bardzo długa i składa się głównie z romansów historycznych (jakoś tak wyszło). Jeśli mam wybrać tylko 5, to zdecydowałabym się na:
- „Przeminęło z wiatrem” Margaret Mitchell;
- „Dumę i uprzedzenie” Jane Austin;
- „Emmę” Jane Austen;
- „Północ i południe” Elizabeth Gaskell;
- „Trzech muszkieterów” Aleksandra Dumas;

Ulubiona współczesna powieść bazująca na klasyce.
Zapewne będzie to coś autorstwa pani Maas. I nie mam tu na myśli „Szklanego tronu”, który bardzo mi się podobał, ale „Dwór cierni i róż” bije go na głowę pod każdym względem. Seria ta luźno bazuje na „Pięknej i Bestii”, a dodatkowo akcja drugiego tom  umiejętnie przeplatana jest z mitem o Persefonie.
Ulubiona ekranizacja filmowa/serialowa.
Tutaj mam problem, bo jeśli oglądałam jakąś filmową ekranizację klasycznej powieści, to niestety nie czytałam książki. Bardzo lubię „Władcę pierścieni”, ale książka jeszcze przede mną. Pozytywnie wspominam film „Oliver Twist”, ale niestety nie czytałam dzieła Dickensa :/ Z uwielbieniem oglądam „Sherlocka”, ale nie znam pierwowzoru ;) Długo mogłabym tak wymieniać ;P

Najgorsza adaptacja klasyki.
Nie wiem :/ W tej chwili nic nie przychodzi mi do głowy, ale to dobrze ;P Może Wy macie jakieś nieprzyjemne wspomnienia związane z jakąś ekranizacją? Jeśli tak, to piszcie - będę wiedziała czego mam unikać ;)

Ulubione szaty graficzne, które chciałbyś mieć w swojej kolekcji.
Na pewno chciałabym zebrać całą kolekcję Angielskiego Ogrodu – aby to osiągnąć muszę jeszcze upolować „Żony i córki” oraz „Dumę i uprzedzenie”. Poza tym podoba mi się cykl 50 na 50 wydawnictwa Znak oraz klasyki od wydawnictwa MG, ale interesują mnie tylko pojedyncze egzemplarze, jak „Biesy” oraz „Bracia Karamazow” Dostojewskiego.

Mało znana klasyka, którą chciałabyś każdemu polecić.
Z mało znaną będzie problem, bo moja wiedza klasycznej literatury tak daleko nie sięga ;P Jako fanka dystopii, antyutopii mogłabym wszystkim polecić „Nowy wspaniały świat” Huxleya, czyli jedną z najsłynniejszych antyutopii XX wieku. Jest to przerażający obraz wysoce rozwiniętego społeczeństwa, w którym ludzie nie mają uczuć i są ‘produkowani’ w fabrykach. Na pewno każdy powinien się z nią zapoznać.

To wszystko :D
Nikogo nie nominuję, ale jeśli ktoś ma ochotę wykonać ten TAG u siebie, to zachęcam :D
Zaczytanego!

0 komentarze