5 książek, których wydania chcę zobaczyć w Polsce #1

12:03

Hej!
Zapraszam Was na nowy cykl, czyli książki, które chciałabym, aby zostały wydane w Polsce. Zdecydowałam się na tego typu posty, bo na moim koncie na LC posiadam listę ponad 100 książek, które czekają na wydanie w naszym kraju i po prostu chciałam Wam je przedstawić. Nie wiem jeszcze jak często będą pojawiały się tego typu posty – na chwilę obecną skłaniam się ku raz na miesiąc. W każdym poście przedstawię Wam 5 książek – jeżeli uważacie, że to za mało, to piszcie w komentarzach. No to chyba tyle gwoli wyjaśnienia. Oto pierwsze pięć książek, na które czekam i mam nadzieję, że kiedyś się doczekam:

Słuchaj.
Cały świat mnie zapomni . Pierw moją twarz,  później mój głos, to konsekwencje moich czynów.
Więc słuchaj. Zapamiętaj mnie.
Nazywam się Hope Arden, ale nie wiem, kim jestem. Spotkaliśmy się już - tysiące razy. Ale jestem 
dziewczyną, którą świat zapomina .
Wszystko zaczęło się, kiedy miałam szesnaście lat. Powolny spadek, izolacja, jeden kawałek na raz.
Ojciec zapomniał zawieść mnie do szkoły. Matka nakryła stół na trzy osoby, a nie cztery. Nauczyciel, 
który zapomina upomnieć się o moją brakującą pracę domową. Przyjaciel, który patrzy prosto przeze 
mnie i widzi nieznajomego .
Bez względu na to, co robię, jakie słowa mówię, jakich ludzi skrzywdzę, jakie zbrodnie popełnię - nigdy 
nie będziesz pamiętać, kim jestem.
To sprawia, że ​​moje życie jest trudne. Ale to także sprawia, że ​​jestem niebezpieczna…
”The Sudden Appearance of Hope” to opowieść o dziewczynie, której nikt nie pamięta . Ale to też
chwytliwa historia - o miłości i stracie, nadziei i rozpaczy, życia chwilą i umierania, aby zostawić po 
sobie ślad - to powieść, która pozostanie z wami na zawsze.

••• ••• •••

Jeśli chodzi o Claire North, to czytałam „Pierwszych piętnaście żywotów Harry'ego Augsta”, które mi się podobały, ale nie było fajerwerków. Ale spójrzcie tylko na powyższy opis – jest genialny! Po prostu muszę przeczytać tę książkę, bo wydaje się szalenie oryginalna…

Marguerite Caine to córka fizyków znanych ze swoich radykalnych osiągnięć naukowych. Ich 
najbardziej zdumiewający wynalazek: Firebird, pozwala użytkownikom na wkroczenie do 
równoległych wszechświatów, niektórych znacznie różniących się od naszego. Ale kiedy ojciec
Marguerite zostaje zamordowany, zabójca - przystojny i enigmatyczny asystent Paul ucieka w inny
wymiar, gdzie prawo nie może go dosięgnąć.
Marguerite nie może pozwolić uciec człowiekowi, który zniszczył jej rodzinę i wkracza za Paulem
przez różne wszechświaty, gdzie ich życie splata się coraz bardziej. Dziewczyna z każdym kolejnym
spotkaniem zaczyta kwestionować winę Paula - jej własne serce zaczyna mieć wątpliwości. Wkrótce
odkrywa, że prawda może okazać się dużo bardziej złowieszcza i zawiła, niż przypuszczała...

••• ••• •••

Muszę przyznać bez bicia, że w pierwszej kolejności przyciągnęła mnie okładka tej powieści, bo jest po prostu piękna. No, ale jak to ja, nigdy nie kupiłam książki tylko ze względu na okładkę, dlatego musiałam przeczytać opis i szczerze mówiąc jakoś szczególnie mnie on nie zaciekawił. A stwierdzenie „przystojny i enigmatyczny asystent” działa na mnie nieco odpychająco, ale jedna rzecz przyciąga mnie do tej powieść jak magnes: światy równoległe – uwielbiam tego typu tematykę, dlatego nie potrafię przejść koło tej powieści obojętnie

Kady myślała, że najgorszą rzeczą tego ranka będzie zerwanie z Ezrą.
Tego popołudnia, jej planeta została zaatakowana.
Jest rok 2575, a dwie rywalizujące megakorporacje są w stanie wojny o planetę, która jest niewiele 
więcej niż pokrytą lodem plamką na skraju wszechświata. Szkoda, że ​​nikt nie pomyślał, aby ostrzec 
żyjących na niej ludzi. Na Kady i Ezrę, spada ogień wroga i są zmuszeni, żeby wywalczyć sobie drogę 
na statek ewakuacyjny.
Ale dopiero zaczynają się ich problemy. Wybucha śmiertelna zaraza i dochodzi do przerażających 
mutacji. Flota AI, która powinna ich bronić, w rzeczywistości może być ich wrogiem. Nikt nie wie, co 
się naprawdę dzieje. Kady włamuje się do skomplikowanej sieci danych, aby znaleźć prawdę, staje się 
jasne, że tylko jedna osoba może jej pomóc i wynieść wszystko na światło dzienne: były chłopak, ale 
poprzysięgła już nigdy z nim nie rozmawiać.

••• ••• •••

Prawa do tej powieści zostały nabyte przez wydawnictwo Otwarte. Ta książka interesuje mnie głównie ze względu na wydanie, które jest szalenie oryginalne. W środku po prostu prezentuje się… dziwnie. Nie wiem jak inaczej to określić. Widząc tekst, który jest ułożony w formę obrazu Edwarda Muncha „Krzyk” (i wiele innych przedziwnych form) uznałam, że to szalony pomysł, a ja muszę tę książkę przeczytać!


Auburn Reed ma zaplanowane całe życie. Jej cele są w zasięgu wzroku i nie ma miejsca na błędy. Ale 
kiedy wchodzi do studia  artystycznego Dallas w poszukiwaniu pracy, nie spodziewa się, że znajdzie 
tam głęboką fascynację do enigmatycznego artysty, który tam pracuje -  Owena Gentry’ego .
Po raz pierwszy, Auburn podejmuje ryzyko i podąża za głosem serca, by odkryć, że Owen ma sekret. 
Jego przeszłość grozi zniszczeniem wszystkiego co ważne dla Auburn, a jedynym  sposobem, aby życie 
wróciło na właściwe tory, jest odcięcie się od Owena.
Ostatnią rzeczą jaką Owen chcę, to stracić Auburn , ale nie udaje mu się jej przekonać , że czasem 
prawda jest subiektywna, jak sztuka. Aby uratować ich związek będzie musiał zrobić jedną rzecz- 
wyznać prawdę. Ale w tym przypadku, spowiedź może być znacznie bardziej destrukcyjna, niż same 
grzechy...

••• ••• •••

Tutaj chyba wystarczy napisać dwa słowa: Colleen Hoover... i to wszystko ;) Uwielbiam tą autorkę i będę czytała wszystkie jej powieści :D
 
Przesycony akcją, przesiąknięty krwią, debiutancki thriller futurystyczny, osadzony w świecie, gdzie 
wskaźnik morderstw jest wyższy niż urodzeń. Dla fanów serii „Krwawy szlak” Moiry Young oraz filmu 
„Hanna” .
Meadow Woodson to piętnastoletnia dziewczyna, która została przeszkolona przez ojca, aby walczyć, 
zabijać i przetrwać w każdej sytuacji, mieszka ze swoją rodziną na łodzi na Florydzie. Stan 
kontrolowany jest przez Murder Complex, organizację, która skrupulatnie monitoruje populację.
Fabuła zaczyna gęstnieć, gdy Meadow spotyka Zephyr Jamesa, który jest (choć o tym nie wie) jednym 
z zaprogramowanych zabójców Murder Complex. Czy ich spotkanie to zbieg okoliczności? Przeznaczenie?
Albo część przerażającej strategii? I czy Zephyr  powstrzyma Meadow od odkrycia strasznej prawdy o 
jej rodzinie?
Pełna akcji, przesiąknięta krwią, przyprawiająca o dreszcze, mroczna  i porywająca  debiutancka 
powieść Lindsay Cummings.

••• ••• •••

Muszę przyznać, że stwierdzenie: „wskaźnik morderstw jest wyższy niż urodzeń"bardzo mnie zaintrygował. Jest to młodzieżówka, dlatego boję się, że nie będzie zbyt krwawo - chociaż sformułowanie "przesiąknięta krwią", by na to wskazywało, ale nie chcę brać tych słów za pewnik. W każdym razie, jeśli książka zostanie wydania w Polsce, to z pewnością dałabym jej szansę.

Koniec pierwszego zestawienia:D
Czekacie na którąś z powyższych książek?

0 komentarze