LBA #13 #14

14:28

Hej!
Jako, że dość dawno nie było żadnego TAGu postanowiłam nadrobić zaległe nominację do Liebster Blog Award.
Za pierwszą nominację dziękuję Laurze z bloga Śnię z książkami.
Zaczynajmy!

1.Czy zbyt wielka popularność książek odrzuca Cię od ich przeczytania?
Hmm… myślę, że były serie, po które nie sięgnęłam ze względu na ich popularność, takie jak: Harry Potter czy Percy Jackson. Jednak nie tylko ich popularność była powodem, dla którego po nie sięgnęłam, ale również ich tematyka. Coś takiego po prostu mnie nie interesowało. Mimo popularności sięgnęłam po „Igrzyska śmierci”. Dlatego trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Po prostu jeśli coś mnie bardzo zainteresuję, to pomimo popularności po to sięgnę.

2. Jakie ekranizacje okazały się lepsze od książek?
Mam problem z tym pytaniem, bo jeżeli oglądałam jakąś ekranizację, to nie czytałam jej książkowego pierwowzoru. Natomiast jeśli czytałam, to nie oglądałam filmu lub ekranizacja okazywała się słabsza. Dlatego to pytanie pozostawię bez odpowiedzi :)

3. Jacy są Twoi ulubieni polscy pisarze?
Rzadko czytam książki polskich pisarzy. Dawniej nie czytałam w ogóle, ale ostatnio staram się to zmienić. Bardzo lubię Remigiusza Mroza (co za zaskoczenie), Olgę Rudnicką i ostatnio Katarzynę Berenikę Miszczuk. Jednak ostatnia autorka przechodzi jeszcze okres próbny, bo przeczytałam tylko jedną jej książkę :)

4. Co sądzisz o ocenianiu książki po okładce?
Nie mam nic do osób, które to robią, bo w pełni je rozumiem, ale sama nigdy nie kupiłam książki tylko i wyłącznie ze względu na okładkę. Z jednego prostego powodu – szkoda mi pieniędzy na słabą powieść. Dlatego wolę się upewnić zanim kupię, czytając opis czy jakąś recenzję.

5. Jaka była Twoja ulubiona książka w dzieciństwie?
Najbardziej zapadła mi w pamięć bajka „Apolejka i jej osiołek”. W wielu około 5-6 lat (a może i wcześniej, ale nie pamiętam) miałam na jej punkcie bzika. Natomiast, jak byłam starsza kochałam „Kubusia Puchatka” – sama uwielbiałam (uwielbiam) miód i w pełni rozumiałam książkowego misia :D

6. Wolisz w książkach postacie męskie czy żeńskie? Dlaczego?
Z tym jest różnie. Nie ma to znaczenia, jeśli bohaterowie są dobrze wykreowani. Jednak muszę przyznać, że częściej postacie żeńskie mnie irytują niż męskie. Nie wiem z czym się to wiążę. Widocznie  z żeńskimi się bardziej utożsamiam i krytyczniej podchodzę do decyzji przez nie podejmowanych, oceniam każdy ich najmniejszy ruch i decyzję. Poza tym książek, w którym głównym bohaterem jest mężczyzna czytam zdecydowanie mniej. Jeśli postać jest ogarnięta to to, jakiej jest płci nie ma znaczenia.

7. Kupujesz czy wypożyczasz książki?
To i to. Kupuję tylko to, co chcę mieć na swojej półce. Na moim regale są książki po mocnej selekcji z jednego prostego powodu – mocno ograniczone miejsce na półkach. W związku z tym bardzo często zaglądam do biblioteki i wypożyczam książki.

8. Czytasz książki elektronicznie?
Tak, czytam. Ze względu na ten sam powód, co w pytaniu numer 7. Niestety miejsce na półkach nie pozwala mi kupować wszystkich książek w formie papierowej :/

9. Od kiedy i dlaczego czytasz?
W takiej ilości jak obecnie czytam od jakiś 3 lat. A dlaczego? Nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie :P Po prostu zaczęło się od świetniej książki, która mocno mnie wciągnęła i lawina ruszyła – nie dało się jej zatrzymać ;)

10. Ile czasu poświęcasz na czytanie?
Z tym jest bardzo różnie. Są dni, że nie czytam w ogóle i takie kiedy czytam prawie przez cały dzień. Jak coś mnie wciągnie, to nie ma zmiłuj, muszę jak najszybciej skończyć :D

11. Dopasowujesz różne książki do muzyki, która w jakiś sposób odzwierciedla jej klimat?
Nie, nigdy czegoś takiego nie robiłam.


Druga nominacja od Marty z bloga Tusia, Książki i nie tylko - dziękuję!

1. Twój największy miesięczny wynik książkowy?
Ha! Jak dobrze w takiej chwili mieć konto na LC. Mój największy miesięczny wynik to 29 książek! Nie wiem jak to się udało – nie pytajcie :P

2. Crushujesz kogoś? Kogo?
Nie :P Nigdy nie byłam jakoś mocno zadurzona w jakimś aktorze, piosenkarzu czy fikcyjnej postaci z książki. Jakoś nie mam do tego tendencji. Dawniej zdarzały mi się zachwyty nad jakimiś sportowcami: Michaelem Owenem czy Andym Roddickiem. Również uwielbiałam Johnnego Deppa, Josha Hartnetta i kilku innych aktorów, ale już mi minęło. Żeby była pewność - mogę lubić jakiegoś aktora, co nie znaczy, że jestem jakąś psychofanką i śledzę każdy jego ruch ;)

3. Oglądasz seriale? Jakie?
To pytanie przewijało się już wielokrotnie. Oglądam wiele seriali. Moje ulubione to:
- Gra o tron
- Orange is the new Black
- Gotham
- Teoria wielkiego podrywu
- iZombie
- The Knick
- Sherlock
I jeszcze kilka, ale za dużo by wymieniać - (kolejność przypadkowa)

4. Ile zamierzasz przeczytać w tym roku? Jak myślisz podołasz swojemu wyzwaniu?
W zeszłym roku przeczytałam 124 książki i będę szczęśliwa jeśli przekroczę magiczną setkę ;D

5. Masz jakieś Hobby? Jakie?
Oprócz czytania oczywiście uwielbiam malować obrazy o czym kilkakrotnie wspominałam. Oglądać filmy i seriale - jednak trudno to nazwać hobby. Poza tym kocham piec wszelkiego rodzaju ciasteczka, cista, muffinki i innego rodzaju słodkości ;)

6. Wolisz książki czy komiksy?
Zdecydowanie książki. Z komiksami nigdy nie miałam do czynienia mimo, że ostatnio bardzo chcę to zmienić. Pod choinkę dostałam serię „Death Note”, którą muszę w końcu zacząć czytać. Takich typowych komiksów o superbohaterach nigdy nie czytałam - oglądam tylko filmy, komiksy sobie darowałam. Poza tym mam jeszcze dwie powieści graficzne, które podciągnę pod komiksy: „Stwórcę” oraz „Persepolis”.

7. Masz jakieś serialowe OTP? Jakie?
Nie mam i szczerze mówiąc nigdy nie miałam.

8. Bez czego nie wyobrażasz sobie życia?
Bez powietrza – niewątpliwie ciężko byłoby bez niego ;) A tak na poważnie, to bez rodziny i przyjaciół. Myślę, że ciężko by mi było bez Internetu, białej czekolady i jako rasowy książkoholik – bez książek oczywiście ;P

9. Co skłoniło cię do założenia bloga?
Głównie to, że chciałam rozmawiać o książkach. Bardzo mi tego brakowało! Oczywiście moi znajomi coś tam poczytują, ale zdecydowanie za mało i jeśli między nami dochodzi do rozmowy o książkach, to jest to konwersacja jednostronna ;) Ja mówię, a oni udają, że słuchają ;) Chciałam dzielić się swoja pasją z innymi książkoholikami :D

10. Jaką pracę chciałeś/aś mieć jak byłeś/aś młody/a
Chyba nic oryginalnego: projektantką mody, weterynarzem, nauczycielką, dekoratorką wnętrz…

11. Książka, która zmieniła coś w twoim życiu
Żadna książka jakoś mocno nie zmieniła mojego życia. Zawsze będę wdzięczna George'owi R.R. Martinowi za jego Sagę pieśni lodu i ognia, bo dzięki niej zaczęłam hurtowo czytać.

Jeszcze raz dziękuję za nominację :D
Tym razem nikogo nie nominuję, bo nie mam pomysłu na pytania :/
Życzę wszystkim miłego dnia!

Zaczytanego!

0 komentarze