5 książek, których wydania chcę zobaczyć w Polsce #18

16:09

Hej :)
Witam Was w ten zimny i pochmurny dzień stycznia (przynajmniej we Wrocławiu)! Przychodzę do Was z jakże zaskakującym postem, czyli kolejnymi pięcioma książkami, które bardzo chciałabym zobaczyć w polskich księgarniach. Mam nadzieję, że kiedyś się doczekam :) Co tym razem wybrałam? Ciekawi? Zapraszam Was na zestawienie poniżej: 

"Jeśli jesteś złamana, naprawie cię ..."
Mam dopiero dwadzieścia jeden lat i już jestem uszkodzona. Dziwka. Porażka. Jestem rozczarowaniem mojej rodziny, odkąd pamiętam. Odwołałam mój ślub z Williamem Baileyem, jedynym człowiekiem, który wierzył, że jestem warta naprawienia. Rok później ma poślubić moją siostrę . Chyba że poproszę go, aby tego nie robił...
"Jeśli jesteś rozbita, znajdę cię ..."
Teraz jest Asher Logan, złamany człowiek, który widzi pęknięcia na mojej powłoce i wcale nie chce jej naprawiać. Asher chce abym przestała się ukrywać, abym przestała udawać. Chce rozbić moje ściany. Ale to oznacza, że pozwolę mu dostrzec moje brzydkie sekrety i przebaczę mu jego.
Moja przeszłość na mnie ciąży, a ja muszę zdecydować czy chcę mężczyznę, który złoży mnie w całość, czy człowieka, który pozwoli mi się rozpaść?

••• ••• •••

Ocena na GR: 4,05 (ponad 12 tyś. głosów)
Gatunek: Romans/New Adult
Seria: Splintered Hearts #1
Nie wiem czemu, ale wyjątkowo zaintrygował mnie ten opis. W sumie z jednej strony mnie do niego ciągnie, a z drugiej odpycha - trójkącik miłosny się kłania - przynajmniej tak wynika z opisu. Aczkolwiek pewnie będzie to książka, którą szybko się czyta i która bardzo wciąga, dlatego na pewno dałabym jej szanse, gdyby oczywiście pojawiła się w Polsce. Romansów nigdy dość ;)

Kiedy Dalila Marlow odwiedza słynny podróżny karnawał, Menażerię Metzgera, ​​jest zwyczajną kobietą w nie całkiem zwyczajnym świecie. Ale pod makabrycznym czarnym cyrkiem, ​​odkrywa dzikie, szponiaste stworzenie, czające się tuż pod ludzką fasadą. Schwytana i umieszczona na wystawie, w jej czarnym łabędzim kostiumie, zostaje pozbawiona swoich dóbr doczesnych, w tym własnego imienia i zmuszona do "występowania" w mieście po mieście.
Ale za groteskową rzeczywistością karnawału rodzi się zapierające dech w piersiach piękno. Gallagher, jej agent, jest równie miły, co tajemniczy i silny. Inne "atrakcje" – syreny, minotaury, gryfy i kelpie – są dziwne, tak, ale łączy je więź ukształtowana przez brutalne realia niewoli. A kiedy Delilah zaczyna walczyć o swoją wolność, odkrywa siłę i cel, o których istnieniu nie zdawała sobie sprawy.

••• ••• •••

Ocena na GR: 4,05 (ponad 4 tyś. głosów)
Gatunek: Urban Fantasy
Seria: Menagerie #1
Spójrzcie na tę okładkę! Jakie piękności! Aż chce się pomacać ;P Proszę ją wydać w takiej oprawie! Ktoś chętny? Sam opis jest dziwny... osobliwy, ale jakże intrygujący. Oczywiście troszkę kojarzy mi się z "Cyrkiem nocy", ale to zapewne tylko dlatego, że niewiele książek z akcją osadzoną w cyrku czytałam. Jeszcze by się znalazła "Woda dla słoni". I nic więcej. W każdym razie jestem strasznie ciekawa co drzemie w powieści autorstwa Rachel Vincent :) 

Greyson jest zielonookim odmieńcem. Wyśmiewany przez całe swoje dzieciństwo za bycie jakimś demonem, jedynym dzieckiem bez brązowych oczu. Teraz dziewiętnastoletni Greyson wyrusza do starożytnego królestwa Viæden, gdzie drzewa rosną na siedem mil wysokości. Tam, odkrywa, że kolor jego oczu oznacza, że jest vertui: kimś więcej niż człowiekiem, przeznaczonym do odegrania ważnej roli w losach świata.
Prawda nigdy nie jest czarno-biała. W jego pierwszym dniu jako Królewski Gwardzista, Greyson przypadkowo uwalnia najbardziej przerażające wspomnienia Królestwa: Stiqula, potwora uwięzionego przed wieloma laty przez boginię. Uwolniony Stiqul zawiera umowę ze złym bogiem, aby unicestwić świat, a w zamian będzie mógł ponowie połączyć się z miłością swego życia. Ale czy ich zjednoczenie warte jest zniszczenia świata? Czy Greyson zdąży odkryć swoje przeznaczenie, aby go powstrzymać?

••• ••• •••

Ocena na GR: 3,5 (niecałe 100 głosów)
Gatunek: Fantasy/Young Adult
Seria: Progency of Goods #1
Do tej książki dziwnie mnie ciągnie od momentu amerykańskiej premiery, kiedy to było o niej dość głośno na amerykańskim Booktubie. Obejrzałam kilka zachęcających filmików. Co więcej z pewnością ma zapadającą w pamięć okładkę. Szanse na to, że pojawi się w Polsce są raczej małe, ale nie tracę nadziei :)

Tana żyje w świecie, w którym istnieją zamurowane miasta zwane Coldtowns. Za ich murami poddane kwarantannie potwory i ludzie mieszają się w krwawy mix drapieżników i ich ofiar. Jedynym problemem jest, że kiedy przejdziesz przez bramę Coldtown, nie ma drogi powrotnej.
Pewnego ranka, po zupełnie zwyczajnym przyjęciu, Tana budzi się w otoczeniu trupów. Jedynymi ocalałymi z masakry są jej irytujący były chłopak, zarażony i znajdujący się na krawędzi oraz tajemniczy chłopiec obciążony strasznym sekretem. Wstrząśnięta i zdeterminowana, Tana prowadzi wyścig z czasem, aby uratować siebie i pozostałą dwójkę, ale wydaje się, że istnieje tylko jedno wyjście, aby to zrobić: musi podążyć prosto do nikczemnego, bogatego serca Coldtown.

••• ••• •••

Ocena na GR: 3,86 (ponad 42 tyś. głosów)
Gatunek: Urban Fantasy
Seria: Menagerie #1.
Nie wiem czemu książki pani Holly Black są tak mało popularne w Polsce. U nas pojawiły się jedynie te z cyklu „Magisterium” pisane na spółkę z Cassandrą Clare (nie czytałam), ale mnie kuszą jej solowe powieści. „The Coldest Girl in Clodtown” od dawna znajduje się na mojej liście książek do przeczytania. Czekam na jakieś polskie zapowiedzi, ale coś doczekać się nie mogę. To odnosi się również do innych powieści tej autorki, które mają bardzo zachęcające opisy. Coś dziwne to wszystko ;P Mam nadzieję, że w końcu "The Coldest Girl in Coldtown" lub inny tytuł Black doczeka polskiej premiery. Ktoś czeka razem ze mną?

Przerażająca i wstrząsająca historia o dwóch dziewczynach w dwóch okresach czasu, i o wydarzeniu, które zmieniło ich życie i świat na zawsze.
Teraz:
Szesnastoletnia Jesse żyje echami przeszłości. Jej starszy brat zmarł w atakach z 11 września, a jej tata wypełnił swój dom żalem i złością. Gdy Jesse wplątuje się w złe towarzystwo, jedna spontaniczna decyzja wywraca jej życie do góry nogami. Jedynym sposobem na zadośćuczynienie jest stawić czoła przeszłości, wyruszyć w podróż, która ujawni prawdę o tym, jak zmarł Jessie.
Wtedy:
W 2001 roku, szesnastoletnia Alia jest dumna z tego, że jest muzułmanką... Po uziemieniu przez głupią pomyłkę Alia jest zdeterminowana, aby pokazać rodzicom, że muszą respektować jej wybory. Musi zacząć od konfrontacji z ojcem w jego biurze w centrum Manhattanu, narażając Alię na niebezpieczeństwo, którego nigdy by sobie nie wyobrażała. Kiedy samoloty uderzają w Twin Towers, Alia zostaje uwięziona w jednym budynków. W ostatnich godzinach poznaje chłopca, który zmieni dla niej wszystko, gdy wokół będą szaleć płomienie.  
Przeplatające się historię przeszłości i teraźniejszości, pełne nadziei i rozdzierające serce. Dwie dziewczyny osiągają pełnoletniość w jednej chwili, ucząc się, że zarówno nienawiść i miłość mają moc odbijania się szerokim echem w przyszłości i poza nią.

••• ••• •••

Ocena na GR: 4,36 (prawie 1,5 tyś. głosów)
Gatunek: Young Adult
Seria: -
Teraz czas na troszkę cięższy kaliber, czyli książkę poruszającą tematy WTC, terroryzmu, muzułmanizmu i zapewne śmierci do potęgi entej. Jednak wszystko w wydaniu młodzieżowym, więc zapewne ukazane w bardziej przyswajany sposób. Kiedy trafiłam na tę powieści i przeczytałam jej opis, wiedziałam, że muszę się z nią zapoznać. Zapowiada się przejmująca i wzruszająca historia.

To tyle 😉 
Koniecznie napiszcie czy czekacie na polską premierę którejś z prezentowanych książek? Czy może to nie wasze klimaty?
Trzymajcie się cieplutko!

0 komentarze