MUST READ czyli 100 książek, które chcę przeczytać - 2018

15:30

Hej!
Minął równy rok od czasu opublikowania wcześniejszej listy '100 książek, które chcę przeczytać', więc nie pozostało mi nic innego, jak stworzyć kolejną :D
Zanim przejdziemy do wszystkich tytułów, chciałabym pokrótce podsumować spis z 2017 roku. Nie będę robiła osobnego posta, bo pod koniec roku i tak czeka masa podsumowań i innych takich i nie chcę dorzucać kolejnego. W każdym razie z ubiegłorocznej listy udało mi się przeczytać 47 książek, co uważam za naprawdę świetny wynik :D Poprawiłam się o 8 powieści, bo w roku 2016 było 39. 
Jeśli jesteście ciekawi co udało mi się przeczytać, a na czym poległam, to zapraszam Was tutaj .
Jak to bywa w takich zestawieniach ze starej listy usunęłam książki, które już mnie nie ciekawią (zebrało się ich 13), dodałam nowości z 2017 i  kilka powieści, które mają wyjść na początku 2018 roku :) I oczywiście tak, jak zawsze nie podaje całych serii, tylko pierwsze tomy lub części, które są w następnej kolejności do czytania. Trochę pomotałam, ale mam nadzieję, że zrozumieliście ;) 
Dość tego przedłużania!
Tak oto prezentuje się moja lista:

Aktualizacja z dnia 2.01.19:
Przeczytanych książek: 40/100 (zaznaczone na zielono)

Ostrze - Joe Abercrombie

Simon oraz inni Homo Sapiens – 
Becky Albertalli

Ene, due, śmierć – M.J. Arlidge

Jej wszystkie życia - Kate Atkinson

Opowieść podręcznej – 
Margaret Atwood

Rozważna i romantyczna – Jane Austen


Wodny nóż – Paolo Bacigalupi


Jedyne wspomnienie Flory Banks – Emily Barr

Pasażerka – Alexandra Bracken

Ślepe stado – John Brunner

Obietnica następcy – Trudi Canavan

Cień rycerza – Sebastien de Castell
 

Wszystko co lśni – Eleanor Catton


Daleka droga do małej, gniewnej planety – Becky Chambers

Harda – Elżbieta Cherezińska


Siła, która ich przyciąga – Brittainy 
C. Cherry

Pył Ziemi – Rafał Cichowski


Zapomnij o tym co było – 
Alice Clayton

Już mnie nie oszukasz  
Harlan Coben
Zimowy monarcha – Bernard Cornwell


Park Jurajski – Michael Crichton
Kod Gorączki – James Dashner

Córka króla moczarów – 
Karen Dionne
Płytkie groby – Jennifer Donnelly


Pokój – Emma Donoghue

Królowie przeklęci. Tom 2 - 
Maurice Druon

Trzej muszkieterowie -  
Aleksander Dumas
Głęboka próżnia - Alexandra Duncan

Cięcie – Veit Etzold
Czasami kłamię – Alice Feeney

Lot 7a – Sebastian Fitzek
Przesyłka - Sebastian Fitzek

Zaginiona dziewczyna – Gillian Flynn
Pierwsze dni - Rhiannon Frater

Ognisty krzyż – Diana Gabaldon
Amerykańscy bogowie – Neil Gaiman

Wołanie kukułki – Robert Galbraith
Północ i Południe – Elizabeth Gaskell

Czas zmierzchu – Dmitry Glukhovsky
Metro 2035Dmitry Glukhovsky

Dzieci Edenu – Joey Graceffa
Posłaniec strachu – Michael Grant 
Pan Lodowego Ogrodu – 
Jarosław Grzędowicz
Duchy rebelii – Alwyn Hamilton


Słowik – Kristin Hannah
Słowo i miecz – Amy Harmon


Strażak – Joe Hill
Niksy – Nathan Hill

Too LateColleen Hoover
 Niedoskonali – Danielle L. Jensen

Ty Caroline Kepnes

Dziewczyna z sąsiedztwa – Jack Ketchum

Czarne skrzydła – Sue Monk Kidd

To – Stephen King

Ja. Dobra. Zła – Ali Land

Ciemny lasCixin Liu

 Nocny PatrolSiergiej Łukjanienko

Na południe od Brazos – 
Larry McMurtry

Ja, diablica – Katarzyna 
Berenika Miszczuk
Tysiąc jesieni Jacoba de Zoeta – 
David Mitchell

Atlas chmur – David Mitchell

Przeminęło z wiatrem – 
Margaret Mitchell

Modyfikowany węgielRichard 
Morgan

NexusRamez Naan

Czerwień – Linda Nagata


Podtrzymując wszechświat – Jennifer Niven

Wybrana – Naomi Novik
Cud chłopak – R.J. Palacio

Mapa Czasu – Felix J. Palma
I rzucą was w ogień – Piotr Patykiewicz

Dziesięć tysięcy żyć – Michael Poore
Odwrócony świat – Christopher Priest

Linia serc – Rainbow Rowell

Dawca przysięgi.Tom 1Brandon Sanderson

Rycerze KrystaliiBrandon Sanderson
Żałobne opaski - Brandon Sanderson

Okrutna pieśń – Victoria Schwab
Pieśń Jutra – Samantha Shannon

Frankenstein – Mary Shelley
Raczej szczęśliwy niż nie – Adan Silvera

Ilion – Dan Simmons
Upadek Hyperiona – Dan Simmons

7EW – Neal Stephenson

Wilcza godzina – Andrius Tapinas

Tajemna historia – Donna Tartt

Dzieci czasu – Adrian Tchaikovsky

Trawa – Sheri S. Tepper

Obserwator – D.B. Thorne

Restart – Amy Tintera

Hobbit – J.R.R. Tolkien

Droga cienia – Brent Weeks

Wschód-Zachód – Rober M. Wegner

Artemis – Andy Weir


Chłopak, który stracił głowę – John Corey Whaley

Murder Park – Jonas Winner

To, co zostawiła – Ellen Marie Wiseman

Małe życie – Hanya Yangihara

Więzień nieba – Carlos Ruiz Zafon

Wymyśliłam cię – Francesca Zappa

Gdzie Indziej – Gabrielle Zevin
Ciężko było wybrać tylko 100 książek, bo moja lista pozycji do przeczytania liczy sobie jakieś 700 powieści, ale jakoś podołałam i wyselekcjonowałam  te najciekawsze (z mojego punktu widzenia) :D 
Koniecznie napiszcie, czy czytaliście coś z tej listy? Polecacie, odradzacie? A może dopiero macie zamiar przeczytać? Robicie podobne listy, czy może idziecie na żywioł i nic nie planujecie?
Pozdrawiam Was cieplutko i życzę zaczytanego weekendu!

0 komentarze