5 książek, których wydania chcę zobaczyć w Polsce #3

17:07

Hej :D
Ten czas leci, jak świrnięty - na łeb na szyję. Niedawno była pierwsza odsłona tego cyklu, a już mamy trzecią. Niedługo skończą mi się książki, na których premierę czekam. Żartuję ;P Na pewno się nie skończą - będę Was męczyć tym cyklem do usr... jeszcze długi czas ;)
Dość tego marudzenia - oto kolejne zestawienie pięciu książek, które ogromnie chcę przeczytać, ale jestem zbyt głupia, aby zrobić to po angielsku, dlatego czekam na polskie premiery:

 

Uwaga od autorki: To nie jest historia miłosna. To opowieść o miłości, która źle się potoczyła. 
Dorastając w taki sposób jak ja, pomyślelibyście, że będę bardziej pokręcona niż jestem. 
Gdy tylko skończyłam szesnaście lat, zostawiłam ten śmietnik na drodze zwany domem i skorzystałam z okazji jaką dała ulica. 
Najlepsza decyzja w moim życiu. 
Teraz, w wieku dwudziestu sześciu lat, jestem wykształcona, zatrudniona i cholernie dobra w swojej pracy. 
Moi przyjaciele stali się moją rodziną. Jak ja, wiedzą jak to jest dorastać będąc niekochanym. 
Ale to co się mówi, to prawda. 
Świat tworzy drogę dla tych, którzy wiedzą dokąd zmierzają. 
Tak jak ja. 
Wiem, dokąd idę i w końcu się tam dostanę. Na własnych warunkach i swoim własnym tempie. 
Ale pojawia się on. 
Czuję na sobie jego spojrzenie. Widzę, jak ukrywa się przed moim. Obserwuje mnie. 
Sprawia, że czuję. 
To niekonwencjonalne. 
Ale i prawdziwe. 
Jestem pewna, że zastanawiacie się jak ktoś może się zakochać w swoim prześladowcy. 
Tak samo ja. 
To nie opowieść. 
To moje życie.

••• ••• •••

Opis troszeczkę kojarzy mi się z książką "Dotyk ciemności" C.J. Roberts (seria "The Dark Duet"). Nie wiem czy w powieści Belle Aurory będziemy mięli parowanie - chyba niekoniecznie - bardziej fascynację swoim stalkerem. Brzmi jak coś szalonego i nie koniecznie normalnego - główna bohaterka z pewnością powinna leczyć się na głowę... ale ja nie jestem lepsza, bo chętnie bym o tym przeczytała ;) 

 

Fellside to więzienie o zaostrzonym rygorze na skraju Yorkshire Moors. Nie jest to rodzaj miejsca, gdzie chciałbyś trafić . Ale to tam Jess Moulson może spędzić resztę swojego życia.
Jest to miejsce , gdzie nawet ściany szeptają.
Jeden głos należy do małego chłopca, który ma wiadomość dla Jess .
Czy ją wysłucha?

••• ••• •••

Tutaj sytuacja jest bardzo prosta, bo postanowiłam, że przeczytam wszystko co wyjdzie spod pióra M.R. Carey'ego. Powyższy opis nic mi nie mówił, dlatego zerknęłam na GoodReads i dowiedziałam się, że jest to powieść o duchach. Hmm... nawiedzone więzienie brzmi creepy, a z umiejętnościami autora, do tworzenia oryginalnych historii (bo przecież to autor cudownej "Pandory"), jestem dobrej myśli :D

Po oskarżeniach, że jej ojciec naukowiec makabrycznie eksperymentował na zwierzętach, szesnastoletnia Juliet patrzyła, jak jej rodzina i jej wygodne życie w Londynie rozsypuje się wokół niej. Niedawno udało się jej poskładać swój świat z powrotem, kiedy dowiaduje się jej ojciec żyje i pracuje na odległej wyspie tropikalnej. Jest zdeterminowana, aby dowiedzieć się, czy stare oskarżenia są prawdziwe. W towarzystwie przystojnego i  młodego asystenta ojca , Montgomery’ego oraz enigmatycznego, Edwarda, Julia wyrusza na wyspę i odkrywa głębię szaleństwa ojca. Rozdarta między przerażeniem i ciekawością, Juliet wie, że musi zakończyć niebezpieczne eksperymenty ojca i uciec z więżenia w dżungli, zanim będzie za późno. Kiedy wyspa pogrąża się w chaosie, we własnej krwi odkrywa zalążki geniusz i szaleństwa ​​jej ojca.
Inspirowana klasykiem H.G.Wellsa „Wyspa doktora Moreau”, „The Madman’s Daugter” to mroczny i zapierający dech w piersiach gotycki thriller o sekretach, które za wszelką cenę chcemy poznać oraz prawdach, które za wszelką cenę chcemy chronić.

••• ••• •••

Na wydanie tej książki czekam od niepamiętnych czasów i... niech ktoś to w końcu wyda! Proszę! Niestety wydaje mi się, że szansę na to, że ta książka zostanie u nas wydana na razie są niewielkie, a szkoda, bo fabuła brzmi dość interesująco...

 

Evie i Leo jako dzieci poznali się w opiece zastępczej i stworzyli silną więź, która z czasem przerodziła się w  miłość i poprzysięgli sobie, że jak tylko skończą 18 lat i uwolnią się od systemu, to stworzą sobie razem życie.
Kiedy Leo niespodziewanie zostaje adoptowany,  przenosi się do innego miasta, obiecuje Evie, że się z nią skontaktuje, jak tylko się tam dostanie  i wrócić do niej za parę lat. Jednak nigdy więcej nie usłyszała od niego wieści.

Teraz osiem lat później, mimo sprzeczności, Evie stworzyła sobie wygodne życie. Ma pracę. Ma przyjaciół. Jest zadowolona. Wtedy niespodziewanie pojawia się mężczyzna znikąd, twierdząc, że jej zaginiona miłość, Leo, wysłał go, aby sprawdzić jak jej się wiedzie. Chemia między nimi jest niezaprzeczalna. Ale czy powinna zaufać seksownemu nieznajomemu? A może on skrywa tajemnicę o tym, co go łączy z Leo i dlaczego zniknął on wiele lat temu.

••• ••• •••

Mii Sheridan chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Pod koniec września na polskim rynku ma się pojawić "Bez winy" i zapewne spałaszuję ją zaraz po premierze. Inne jej powieści ("Caldera", "Stinger") mam w bliżej nieokreślonych planach, ale i tak już marzę o tym, aby kolejna książka autorki pojawiła się w polskich księgarniach, bo... czemu nie? Myślę, że szansę na to są spore :)

 

Dwa lata temu, kosmici nawiązali kontakt. Teraz Cara Sweeney będzie dzieliła łazienkę z jednym z nich.
Wybrana do ogłoszenia pierwszego w historii L'eihrowego ucznia z wymiany, Cara myśli, że jej przyszłość jest ustawiona. Ale ma uzyskać darmową przejażdżkę do swojego wymarzonego college’u, a poza tym otrzyma tajne informacje na temat tajemniczych L'eihrsów, za które każdy dziennikarz dałby się zabić.
Cara nie jest pewna, co o tym myśleć, kiedy poznaje Aelyxa. Ludzie i L'eihrzy mają niemal identyczne DNA, ale zimny i irytująco błyskotliwy Aelyx nie może wydawać się bardziej obcy. Jednak jest pewna jedna rzecz: żaden ludzki mężczyzna  nie mógłby tak dobrze wyglądać.
Ale kiedy koledzy z klasy Cary zostają porwani przez anty-L'eihrową paranoję, Midtown High School już nigdy nie będzie bezpieczne. Notatki z groźbami pojawiają się w szafce Cary, przez co policjant musi eskortować ją i Aelyxa do klasy.
Cara znajdzie wsparcie w ostatniej osobie, od której pomocy by się spodziewała. Zdaje  sobie sprawę, że Aelyx nie tylko jest jej jedynym przyjacielem, ale też ciężko się w nim zadłużyła. Jednak Aelyx cały czas ukrywał prawdę o celu swojej wymiany, co może mieć śmiertelne konsekwencję. Wkrótce Cara będzie toczyć walkę o własne życie, ale nie tylko dla siebie i chłopaka, którego pokochała, ale przede wszystkim dla przyszłości swojej planety.

••• ••• •••

Opis tej książki jest... durnowaty i niedorzeczny, ale w takim pozytywnym sensie ;) Podoba mi się, że nie mamy typowej inwazji obcych, tylko sojusz. Na pewno jest to coś nowego (przynajmniej dla mnie). Poza tym okładka też jest niczego sobie ;)

 

Czekacie na polską premierę którejś z przedstawionych książek? 
Do zaczytania wkrótce

0 komentarze