Mistrzowski Book TAG

15:39

Witajcie :D
Mam dla Was kolejny TAG, do którego zaprosiła mnie Debby z bloga Myślami pisane. Dziękuję! Niektóre pytania w nim zawarte są naprawdę trudne i musiałam nieźle się pogłowić, aby przypisać odpowiednie tytuły, ale z mniejszym lub większym sukcesem się udało ;)
Zapraszam Was do czytania :D

1.ESTON, leniwy Mistrz Jeździectwa - Książka, w której ekspert polega na własnej dziedzinie
Wydaje mi się, że do tej kategorii idealnie pasuje Garard Edling z „Behawiorysty” Remigiusza Mroza, który jest ekspertem z zakresu kinezyki czyli nauki o pozawerbalnych sposobach komunikowania się między ludźmi. Bezsprzecznie wierzy, że jego umiejętności przyczynią się do schwytania przestępcy.



2.  ARGUS, pracowity Kanclerz Związku - Książka, w której wszyscy uciekają od brudnej roboty
To pytanie jest makabrycznie trudne, bo w książkach raczej wszyscy palą się do działania. Nie znam pozycji, w której wszyscy uciekaliby od brudnej roboty, albo przynajmniej takiej sobie nie przypominam. Zresztą wszystko zależy od tego, jak interpretować to pytanie. Wydaje mi się, że na upartego pasuję tutaj Gosia z cyklu "Kwiat paproci" Katarzyny Bereniki Miszczuk, bo czego nie brzydzi się uczennica szeptuchy? Dla niej nawet wyjście do lasu, to prawdziwa udręka. Wszędzie widzi zarazki pragnące ją dorwać. Starała się uciekać od brudnej roboty, ale czy jej się udawało, to już inna kwestia ;)

3. GAVIN, niechlujny Mistrz Siły i Równowagi - Książka, w której nie liczył się wygląd
Pierwsza do głowy przychodzi mi książka Amy Harmon pt. „Making faces”. Autorka podkreśla w niej, że w miłości nie liczy się wygląd, a brzydota potrafi skrywać prawdziwe piękno.

4. HAROLD, próżny Mistrz Zielarstwa - Książka, w której nagminnie zmienia się partnera
Tutaj mogłabym podać 80% powieści New Adult, bo w której nie ma ‘złego chłopca’, który jest marzeniem każdej kobiety i zmienia je, jak rękawiczki? No właśnie ;P Do tego obrazka idealnie pasuje Cage z powieści „Ocal mnie” Abbi Glines. Nigdy nie kochał prawdziwie, uwielbiał imprezować, aczkolwiek już na starcie wiadomo, jak wszystko się zmieni dla tego nieszczęśnika ;)
Pasuję tutaj również Amber z książki o tym samym tytule autorstwa Gail McHugh. Głowna bohaterka może nagminnie nie zmieniała partnerów, ale miała dwóch adoratorów i nie mogła się zdecydować. Dzisiaj Brock, jutro Ryder, a pojutrze obaj! Taaa... Wolę więcej nie pisać o tej strasznej książce ;P

5. MORY, dystyngowany Mistrz Etykiety - Książka,  w której zwraca się uwagę na dobre maniery
Hmm… nie chcę tutaj dawać żadnej klasycznej powieści, bo to zbyt oczywiste, dlatego niech będzie „Hyperversum” Randall. Bohaterowie przenoszą się w przeszłość do XIII wiecznej Francji. Trudno im połapać się w tym wszystkich zasadach i konwenansach. Muszą uczyć się na błędach, przez co nieraz pakują się w kłopoty.

6. SEVERO, odważny Mistrz Walk - Książka, w której mroźny uścisk potrafi ogrzać
Dla mnie taką książką, a raczej serią jest „Obca” Diany Gabaldon. Jamie wystarczy za całe wyjaśnienie ;P

7.  TARLEN, mściwy Mistrz Łowiectwa - Książka,  w której są irytujące przezwiska/imiona
Ostatnio taką książką był „Problem trzech ciał” Cixina Liu. Chińskie pochodzenie autora mówi samo za siebie ;) Pojawiały się w niej takie imiona, jak: Wenjie, Zhicheng, Wenxue. Najlepsze jest to, że książkę czytałam na głos, bo nie wiem czy wiecie (kiedyś tam wspominałam), ale ja czasami tak robię, kiedy mój chłopak słucha jak czytam ;) Dobrze ma ze mną – jestem jego osobistym lektorem ;P Możecie sobie wyobrazić, jakie miałam problemy z czytaniem tych dziwnych imion.

8. TESSI, czarujący Mistrz Szpiegostwa - Książka, w której fabuła oparta jest na zakładzie
Z tym pytaniem kojarzy mi się tylko jedna książka i niestety podanie tu tytułu będzie spojlerem, bo rewelacje o tym, że bohaterowie mają do czynienia z zakładem wychodzą dopiero pod koniec powieści. Dlatego sami rozumiecie… nie mogę Wam tego zrobić :)

9. VEN, pomysłowy Mistrz Magii - Książka, w której magia przynosi zgubę bohaterowi
Długo się zastanawiałam i wstępnie stawiałam na Ignatiusa Perrisha z „Rogów” Joe Hilla czy Louisa Creeda z „Cmętarza zwieżąt” Stephena Kinga, ale ostatecznie nie do końca mi pasowali i w końcu zdecydowałam się na „Gildii magów” Trudi Canavan. W tej serii magia nie jest zbyt łaskawa i skrzywdziła wielu, więc nie trzeba daleko szukać - główna bohaterka Sonea nie miałam łatwo i naukę magii przypłaciła wieloma cierpieniami.

10. GRITTON, zakompleksiony Skarbnik Związku - Książka, w której wzrost odgrywa ogromną rolę
Tu podam banalną odpowiedź, bo „Grę o tron” Martina. Wiadomo, że wzrost Tyriona Lannistera mocno przyczynił się do rozwoju kilku wątków. Wiele osób go nie doceniało czy ignorowało, co z nie skończyło się dla nich dobrze.

11. WOMAR, sprośny Mistrz Żeglugi - Książka, w której kluczowy jest stan nieświadomości
Po tę kategorię można by przypisać wiele powieści - tych z gatunku fantasy, jak i większość kryminałów czy thrillerów i ja raczej postawie na tę ostatnią kategorię i wskażę „Zanim zasnę” Watsona. Główna bohaterka cierpi na amnezję. Codziennie rano budzi się u boku mężczyzny, który okazuję się jej mężem. Codziennie rano musi sobie przypominać własne życie. Wszystko wydaje jej się obce. W książce nie wiadomo czy dziwne przebłyski w umyśle bohaterki są prawdziwymi wspomnieniami, a może halucynacjami. Ta powieść to jedna wielka tajemnica.

12. WILBUR, żądny władzy Zastępca Arcymistrza - Książka, w której zło przybiera nietypową formę
Na pewno na ciekawy pomysł wpadł Brandon Sanderson w serii „Alcatraz kontra Bibliotekarze”, bo któżby się spodziewał, że bibliotekarze zapragną zapanować nad światem? Ja na pewno nie ;P Pomysł dość innowacyjny, świetny, a przede wszystkim zabawnie przedstawiony :D

13. FRYGILL, sprawiedliwy Arcymistrz – Kogo nominujesz?
Nominacji brak, ale jeśli komuś TAG się spodobał, a nie był jeszcze do niego nominowany, to nich czuję się nominowany przeze mnie ;)

Czytaliście, którąś z wymienionych książek? Zgadzacie się w moimi wyborami?
Pozdrawiam Was cieplutko!
Do zaczytania wkrótce :D

0 komentarze