5 książek, których wydania chcę zobaczyć w Polsce #12

16:32

Hej :D
Pewnie Was zaskoczyłam ;P Nie spodziewaliście kolejnego zestawienia książek, które chcę zobaczyć w polskich księgarniach, a tu taki psikus ;P A tak na poważnie spięłam się i udało mi się przetłumaczyć kilka opisów. Mam nadzieję, że coś wpadnie Wam w oko :) Zapraszam!

Kiedy Adam Blake ląduje jako asystent psychologa szkolnego na swoim ostatnim roku, jest przekonany, że to najlepszy wybór jakiego dokonał. Oczywiście, to oznacza, że będzie musiał dużo siedzieć, co nie jest łatwe dla faceta z ADHD, ale nie może narzekać, gdyż spędza czas pisząc do wszystkich swoich przyjaciół. Kiedy pani doktor prosi go, aby wyśledzić kłopotliwego studenta pierwszego roku, który jej unika, a Adam odkrywa, że ​​ten chłopiec to Julian - najlepszy przyjaciel, którego nie widział od pięciu lat.
Adam jest rozentuzjazmowany tym spotkaniem. Początkowo Julian wydaje się chłopcem, którego kiedyś znał. Nadal jest serdeczny. Nadal pisze opowiadania i kocha książki z obrazkami przeznaczone dla małych dzieci. Ale kiedy spędzają więcej czasu razem, Adam uświadamia sobie, że Julian ma wiele tajemnic. Gdzie ukrywa się w środku dnia i co naprawdę dzieje się w jego domu? Adam jest zdeterminowany, aby mu pomóc, ale jego zaangażowanie może kosztować obu chłopców ich życie.

••• ••• •••

Ocena na GR: 4,32 (ponad 4 tyś. głosów)
Gatunek: Young Adult
Na tę książkę trafiłam całkowicie przypadkiem, a że lubię takie okładki, to zerknęłam i uznałam, że brzmi dość interesująco. Nieco sobie o niej poczytałam i jest to historia o niełatwej przyjaźni (nie ma wątków LGBT, bo na początku miałam takie przypuszczenia). Na pierwszy rzut oka wydaje się, że jest to lekka powieść, ale to tylko pozory, bo traktuje ona o zaburzeniach psychicznych, ale nie tylko - porusza ona bardziej dramatyczne tematy, ale jakie? Nie będę spojlerować, więc niech pozostanie to tajemnicą ;P 

Sara Adams budzi się niewidoma, nie mogąc sobie przypomnieć najbardziej podstawowych informacji o swoim życiu, ale ciemność wydaje się błogosławieństwem, kiedy odkrywa, przerażające Światła.
Stella Montgomery bada wiadomości z ulic Detroit, gdzie zauważyła niepokojący trend: młode kobiety znikają. Kiedy jej najlepsza przyjaciółka znika, Stella poszukuje odpowiedzi - mimo ostrzeżeń ze ze strony policyjnego detektywa  - po zawiłym szlaku, który prowadzi ją przez najbardziej niebezpieczne i opuszczone okręgi miasta. Tam odkrywa coś bardziej złowieszczego, niż mogła sobie wyobrazić: mroczną organizację zwaną Światłem (The Light), kierowaną przez enigmatycznego ojca Gabriela.
Sara stara się zrozumieć swoje miejsce w dziwnym świecie, w którym została obudzona – przytłaczający kult wymaga bezwzględnego posłuszeństwa - a jej uczucia do Jacoba, męża, którego nie potrafi sobie przypomnieć i którego ostre i delikatne uwagi mamią ją i oszukują, Stella zaryzykuje wszystko aby odkryć prawdę. Ale oświecenie zawsze ma swoją cenę ....

••• ••• •••

Ocena na GR: 4,21 (ponad 4 tyś. głosów)
Gatunek: Thriller
Aleatha Romig wydała u nas serię "Consequences", a raczej jej cześć bo 4 pierwsze tomy. Nie czytałam, wiem tylko tyle, że to erotyk i nic więcej. Natomiast "Into the Light" to całkiem inny gatunek. Jest to powieść o sekcie religijnej - podobno baaaardzo zaskakująca, więc mam nadzieję, że uda mi się kiedyś ją przeczytać :)

Tymczasowe. To jedno słowo idealnie opisuje moje życie przez ostatnie kilka lat. Pracuję w pracy tymczasowej, aż w końcu mogę się uwolnić. Jestem tymczasową matką mojego młodszego brata, ponieważ nasza mama nie radzi sobie z rodzicielstwem. Jestem tymczasową dziewczyną, którą wszyscy faceci chcą dostać, dlatego, że jestem łatwa. Przynajmniej według plotek .
Teraz jestem tymczasową dziewczyną Drew Callahana, futbolowej legendy i ‘złotego’ faceta. Jest  piękny, słodki i… ukrywa więcej tajemnic ode mnie. To on wprowadził mnie do tego fałszywego życia, gdzie każdy wydaje się mnie nienawidzić. I każdy zdaje się chcieć czegoś od niego. A wydaje się, że jedyną rzeczą, jaką pragnie on jestem…
Ja.
Nie wiem już w co wierzyć. Wszystko co wiem, to to że Drew mnie potrzebuje. I chcę być tam dla niego.
Na zawsze.

••• ••• •••

Ocena na GR: 3,95 (ponad 47 tyś. głosów)
Gatunek: Young Adult/Romans
No cóż... nie ukrywam, że mam słabość do takich książek ;) Może opis nie zapowiada super oryginalnej powieści, ale mnie zaintrygował. Chociaż muszę przyznać, że ta okładka jest mało urodziwa - delikatnie pisząc ;P

Jako jedyna córka wybitnych samurajów, Mariko, zawsze wiedziała, że ​​została wychowana w jednym celu: aby wyjść za mąż. Nieważna jest jej przebiegłość, z jaką rywalizuje z bratem bliźniakiem, Kenshinem, czy jej alchemiczne umiejętności. Ponieważ Mariko nie urodziła się chłopcem, jej los został przypieczętowany w chwili, kiedy wzięła pierwszy oddech.
Zaledwie 17-letnia Mariko zostaje wysłana do pałacu cesarskiego, aby po raz pierwszy spotkać się z narzeczonym, którego nie wybrała. Ale podróż zostaje skrócona, gdy konwój Mariko zostaje brutalnie zaatakowany przez Czarny Klan, niebezpieczną grupę bandytów, którzy zostali wynajęci do zabicia Mariko, zanim dotrze do pałacu.
Jedyna ocalona, Mariko ucieka do lasu, gdzie planuje swoją zemstę. Ubrana jak chłopiec, decyduje się wniknąć się do Czarnego Klanu i tropić tych, którzy są odpowiedzialni za zrobienie sobie z niej celu. Kiedy jest w ich szeregach, po raz pierwszy czuję się doceniona za swój intelekt i umiejętności. A nawet się zakochuje. Jest to miłość, która zmusi ją do zadawania pytań o wszystko, co kiedykolwiek wiedziała o swojej rodzinie, jej celu i jej najgłębszych pragnieniach.

••• ••• •••

Ocena na GR: 4,07 (ponad 5 tyś. głosów)
Gatunek: Young Adult/Fantastyka
Nowość Renee Ahdieh - autorki "Gniewu i świtu" czyli książki, która mi się podobała, ale jednak nie do końca sprostała moim olbrzymim wymaganiom. Gdyby "Flame in the Mist" zostało wydane, to zapewne bym przeczytała, ale muszę przyznać, że opis średnio zachęca, bo nie zwiastuje niczego zaskakującego i ten romans :/ Dobra nie marudzę - pożyjemy, zobaczymy ;)

Pierwszy dzień ostatniego roku szkoły:
Wszystko ma się zmienić. Do tej pory Sal zawsze był pewien swego miejsca z jego adopcyjnym ojcem, który jest gejem oraz ich kochającą meksykańsko-amerykańską rodziną. Ale teraz jego własna historia niespodziewanie go nawiedza, a wydarzenia zmieniające życie powodują, że on i jego najlepsza przyjaciółka, Samantha, zmagają się z problemami wiary, stratami i żalem.
Nagle Sal kwestionuje wszystko i odkrywa, że już nie wie, kim naprawdę jest - a jeśli Sal nie jest tym, kim myślał, że jest?

••• ••• •••

Ocena na GR: 4,14 (prawie 3 tyś. głosów)
Gatunek: Young Adult/LGBT
Inne zasady lata” tego amerykańskiego autora mnie zachwyciło, wgniotło w ziemię i oczarowało prostą, ale chwytającą za serce formą i widząc tą nowość uznałam, że nie ma co się zastanawiać - biorę ją w ciemno :D Mam nadzieję, że są jakiekolwiek szansę na wydanie tej powieści u nas. Proszę, proszę, proszę!!!

Ok, to by było na tyle ;)
Napiszcie jeśli coś Was zainteresowało, a jeśli nie, to... też napiszcie ;P
Pozdrowionka!

0 komentarze