RECENZJA: Powietrze, którym oddycha - Brittainy C. Cherry

14:57

AUTOR: Brittainy C. Cherry
TYTUL ORYGINALU: The Air He Breathes
CYKL: Elements. Żywioły #1
STRON: 400
WYDAWNICTWO: Filia
DATA WYDANIA: 20 lipca 2016
GATUNEK: Romans / New Adult
NARRACJA: pierwszoosobowa
BOHATER: Elizabeth (28 l), Tristan (33 l)

CZAS CZYTANIA: 1 dzień
MOJA OCENA: ★★★★★★★★☆☆

PIERWSZE  ZDANIE:
-Masz wszystko?”
OPIS:
Ostrzegano mnie przed Tristanem Colem.
„Trzymaj się od niego z daleka”, mówili.
„Jest okrutny”.
„Jest zimny”.
„Życie go nie oszczędzało”.
Łatwo skreślić człowieka na podstawie jego przeszłości. Właśnie dlatego łatwo dostrzec w Tristanie potwora.
Ale ja nie potrafiłam tego zrobić. Zaakceptowałam spustoszenie, które w nim panowało. Sama czułam się bardzo podobnie.
Oboje wypełnieni pustką.
Oboje szukający czegoś innego. Czegoś więcej.
Oboje pragnęliśmy poskładać roztrzaskane fragmenty naszej przeszłości.
Może wtedy moglibyśmy nareszcie przypomnieć sobie, jak się oddycha.

RECENZJA:
Elizabeth przed rokiem przeżyła ogromną tragedię, która wstrząsnęła jej światem. Jedyne co trzymało ją na powierzchni i pomagało oddychać była jej pięcioletnia córka, Emma. Dzięki niej się nie poddała i żyła dalej, mimo iż każdy dzień był cierpieniem. Jej ostatni rok był wegetacją i w końcu postanawia coś zmienić dla siebie, ale przede wszystkim dla córki. Wraca do miasteczka, w którym spędziła najszczęśliwsze chwile swojego życia, do domu, który przywodzi wiele pięknych wspomnień. Spotyka swojego sąsiada, najwredniejszego mężczyznę na ziemi, który jest dla niej jak zwierciadło – w jego twarzy zauważa to samo cierpienie, co w swojej…
Tristan Cole od roku jest martwy, odciął się od wszystkich znajomych i rodziny i nie istnieje dla świata, a świat nie istnieje dla niego. Nie chcę szczęścia i spokoju, bo na niego nie zasługuje, do czasu aż spotyka ją – kobietę, która wkradnie się do jego życia i odmieni wszystko…

Dwoje złamanych ludzi, których cierpienie złapało jak w imadło i nie chcę puścić. Dwoje ludzi, połączonych przez ból, który powodował, że nie potrafili złapać tchu. Czy pozwolą sobie oddychać na nowo? Powieść ta jest strasznie wzruszająca – już pierwsze strony wycisnęły ze mnie łzy. Ta historia chwyta za serce, jest wprost niesamowita. A miłość, która połączyła tą dwójkę była piękna i niezwykle dojrzała. Strasznie polubiłam tę parę. Tristan był wycofany, wydawało mu się, że nie jest zdolny pokochać i nikt nie obdarzy uczuciem takiego potwora. Elizabeth była ostrzegana przez znajomych, aby nie zbliżała się do tego szaleńca i psychopaty, ale nie potrafiła - czuła, że to jest mężczyzna, który zrozumie jej cierpienie i mogą pomóc sobie nawzajem. Im lepiej go poznawała, tym zauważała, że pod tą bujną brodą i długimi włosami, kryje całkowicie przeciwieństwo opinii, która krąży o nim w miasteczku.

Mimo iż książka była wzruszająca do granic możliwości, nie brakowało w niej scen humorystycznych. Głównym ich źródłem była przyjaciółka Elizabeth, Faye, która swą bezpośredniością przeganiała każdą chmurę. Poza tym autorka stworzyła wiele ciepłych momentów, które chwytają za serce. Piękne chwile przeplatają się z rozpaczą i przygnębieniem. Płaczemy z żalu, by po chwili śmiać się przez łzy. To jest piękne.

Nie do końca przypadło mi do gustu zakończenie. Ostatnie strony były w porządku, ale nieco wcześniej działo się coś co nie do końca lubię w takich książkach. Wołałabym aby autorka zdecydowała się na inne rozwiązanie, lub całkowicie zrezygnowała ze swojego pomysłu.

Niewątpliwie Brittainy C. Cherry zaskoczyła mnie tą książką. Każda jej powieść porusza inne tematy i problemy, każda jest inna. „Powietrze, którym oddycha” to historia dwójki dojrzałych ludzi, których połączyło cierpienie. Autorka jak na razie mnie nie zawiodła i mam nadzieje, iż tak pozostanie.

Seria „Elements. Żywioły”:
1. Powietrze, którym oddycha
2. The Fire Between High & Lo
3. The Silent Waters 

Książka została przeczytana w ramach wyzwania:
     

0 komentarze