Podsumowanie 2018 roku!

12:51

Hej :D
Mamy styczeń, więc nadszedł czas wielkich podsumowań. To już czwarte podsumowanie roku na tym blogu. Poniżej znajdziecie kilka wykresów i przeróżnych zestawień, bo jako wielka miłośniczka cyferek, wykresów, tabelek nie mogłam się oprzeć :D Podsumowania to coś co lubię. Mam nadzieję, że nie zanudzę Was na śmierć i znajdziecie choć kilka ciekawych informacji.
Na wstępie kilka podstawowych faktów:
& W 2018 roku udało mi się przeczytać 108 książek.
& Łączna liczba stron wyniosła 46 561 co daje 127 stron dziennie.
& Średnia grubość książek wyniosła 431 strony więc całkiem nieźle.
& Najbardziej zaczytanym miesiącem był marzec i kwiecień (po 11 książek), a najmniej grudzień (5 książek).
& Najczęściej czytanymi autorami byli:
7 książek: Brandon Sanderson
4 książki: Sebastian Fitzek
3 książki: Mia Sheridan, Amy Harmon, V.E. Schwab, Joe Abercrombie, Kasie West, Jakub Małecki, Samantha Young, Jay Kristoff
& Średnia ocen 6,75

A tak oto prezentują się wszystkie książki przeczytane przeze mnie w 2018 roku:
 
Zacznijmy od gatunków. Jakie książki czytałam najczęściej? (w dział ‘młodzieżowe’ wrzuciłam wszelkiej maści książki dla nastolatków nawet sci-fi czy fantastykę):

Narodowość autorów według miejsca ich urodzenia:

Następnie pora na oceny. W minionym roku przyznałam tylko jedną 10 ponownie czytanej książce Brandona Sandersona (Słowa Światłości). Poza tym byłam skąpa jeśli chodzi o tę najwyższą ocenę. Średnia ocen, jak pisałam powyżej wyniosła 6,75 – w porównaniu do średniej z 2017 (7,2) nie wyszło najlepiej.

Na koniec format czytanych powieści: papierowe czy ebooki? (W ubiegłym roku kształtowało się to w tej sposób: 58% do 42%, więc sukcesywnie czytam coraz więcej ebooków. Nie dziwi mnie to, gdyż jest to dla mnie po pierwsze wygodniejsza forma, a po drugie zajmuje mniej miejsca na półkach ;)


Ø  To, co zostawiła” Ellen Marie Wiseman
Ø  Biegając boso” Amy Harmon
Ø  Dawca przysięgi” Brandon Sanderson (obie części, które traktuje jak jedność)
Ø  Siła, która ich przyciąga” Brittainy C. Cherry

Ø  Łzy Tess” Pepper Winters
Ø  To nie ja kochanie” Tillie Cole
Ø  Tam dokąd zmierzamy” B.N. Toler
Ø  Lokatorka” JP Delaney


Następnie pora na małe zestawienie rozpoczętych i zakończonych cykli.
·       Serii zaznaczonych na czerwono nie planuję kontynuować
·       Wyśrodkowane są zaczęte i skończone w 2018 J
Rozpoczęte serie
Zakończone serie
Pasażerka – Alexandra Bracken (1/2)
Żywioły – Brittainy C. Cherry
Silence – Natasha Preston (1/3)
Kwiat paproci – Katarzyna Berenika Miszczuk
Harda – Elżbieta Cherezińska (1/3)
Pęknięta Ziemia – N.K. Jemisin
The Field Party Abbi Glines (2/4)
Buntowniczka z pustyni – Alwyn Hamilton
Królewska Erin Watt (1/5)
Odcienie magii – V.E. Schwab
Helen Grace – M.J. Arlidge (1/5)
The Call – Peadar O’Guilin
Słowo i miecz Amy Harmon (2/2)
W towarzystwie zabójców – J.A. Redmerski (2/7)

The Winternight Trilogy – Katherine Arden (1/3)
Wojna lotosowa - Jay Kristoff (2/3)

Łowcy burz – Cora Cormack (1/2)

Zniewolony książę – C.S. Pacat (1/3)

Toń – Marta Kisiel (1/?)

Świat Verity – Victoria Schwab (2/2)
Jean le Flambeur – Hanny Rajaniemi (1/3)

Pierwsze Prawo – Joe Abercrombie (3/3)
Kaci Hadesa – Tillie Cole (1/8)

Potwory z ciemności – Pepper Winters (1/3)

Okrutny książę – Holly Black (1/3)

Wayfarers – Becky Chambers (1/3)

Takeshi Kovacs – Richard Morgan (1/3)

W tym roku nie jest tak źle. 21 rozpoczętych serii, a 9 skończonych. Przy 37 rozpoczętych i 8 zakończonych w 2017 to jest spory postęp ;)

To by było wszystko, czym chciałam się z Wami podzielić. Koniecznie napiszcie, jak wyglądał Wasz 2018 rok: ile udało Wam się przeczytać i jaka książka lub książki zyskały miano tych najlepszych :)
Życzę Wam cudownego, spokojnego i satysfakcjonującego roku 2019 ❤ I oczywiście samych cudnych powieści ;)
Pozdrawiam Was cieplutko!

0 komentarze