LBA #20 #21 #22

14:24

Hej :D
Jako, że zebrało mi się trochę nominacji do Liebster Blog Award, postanowiłam w końcu się zmotywować i odpowiedzieć na wszystkie pytania. Trochę tego jest, ale mam nadzieję, że Was nie zanudzę na śmierć ;)
Dziękuję za wszystkie trzy nominację :D
Zaczynajmy:

Nominacja od Patrycji z Czytelni Patrycji.

1.Inspirowana książką Klaudii Kopiasz "Zapach szczęścia". Jaki jest Twój zapach szczęścia?
Świeżo skoszona trawa, świeżo upieczona szarlotka i… zapach lasu :D

2. Jakie trzy książki schowałabyś/schowałbyś do kapsuły czasu, aby mieć pewność, że będą dostępne dla przyszłych pokoleń?
- „Złodziejka książek” Markus Zusak;
- „Droga królów” Brandon Sanderson;
- „Światło, którego nie widać” Anthony Dyer
3. Jaka jest Twoja definicja słowa <książka>?
Książka, to świat pełen nieśmiertelnych i niezapomnianych chwil oraz zachwycających bohaterów, którzy tylko czekają, aby zostać odkrytym.

4. Co najczęściej powoduje, że sięgasz po daną książkę? Ilość pozytywnych opinii, ładna okładka, ciekawy opis, czy może coś jeszcze innego?
Patrzę na kilka rzeczy. Po pierwsze opis, który musi mnie zaintrygować. Później zazwyczaj czytam jakąś recenzje – jedną lub kilka. W następnej kolejności jest cena na LC i/lub ocena na GoodReads. Okładka nie ma znaczenia.

5. Wkrótce przyjdzie jesień. Jaka będzie Twoja książkowa propozycja na jesienną depresję?
Na pewno coś lekkiego i zabawnego. Może „Stephanie Plum” Janet Evanovich :D

6. Przy czytaniu jakiej książki ostatnio zarwałaś/zarwałaś noc?
Ostatnio nie pozwalam sobie na takie szaleństwo ;)

7. Wyobraź sobie restaurację, która zamiast tradycyjnych dań podaje książki. Jaka byłaby Twoja propozycja do książkowej karty dań? Jaki miałaby smak (słodki, gorzki, ostry ...)?
Smak słodko-kwaśny ;)

8. Ile mniej więcej tygodniowo czasu poświęcasz na czytanie?
Trudno powiedzieć, bo bywają dni, że czytam godzinami, ale i takie, kiedy nie czytam nic. Jeśli miałabym podliczyć średnią z całego tygodnia, to napisałabym, że czytam około 3 godziny dziennie.

9. Jakimi cechami musi odznaczać się książka, abyś mogła/mógł polecić ją innym?
Nie wiem, bo na zbyt dużo rzeczy zwracam uwagę. Poza tym zależy komu miałabym ją polecić, bo każdy ma inny gust czytelniczy. Książka musi mnie zachwycić całościowo ;)

10. Jaka książka przeczytana w tym roku jest według Ciebie jak dotąd najlepsza?
Grrrr… jak ja nie znoszę takich pytań ;P
Bohater wieków” Brandona Sandersona :D

11. Czy jest coś, czego z całą pewnością nie masz ochoty przeczytać? Dlaczego?
Bardziej chodzi mi o gatunek literacki.
Zapewne nie sięgnę po wszelkiego rodzaju poradniki i literaturę faktu.
A jeśli chodzi o konkretny tytuł, to nie mam ochoty czytać „Harry’ego Pottera”, bo nigdy mnie nie ciągnęło do tej serii i nie ciągnie. Nie bijcie ;)

Nominacja od Oli z bloga Zaczytana Iadala.

1.Herbata czy kawa? Który napój wybierzesz podczas jesienno-zimowej lektury?
Nie znoszę kawy, jej zapachu, więc wybór jest prosty – wybieram herbatę, najlepiej owocową z odrobiną miodu :D

2.Jak wyglądałaby twoja wymarzona domowa biblioteczka?
Może coś takiego? 
Duże okno lub okna, miejsce do wylegiwania się z olbrzymią ilością poduszek i ściany zastawione regalami :D

3. Najpiękniejsza okładka książki, jaką kiedykolwiek widziałaś to...?
Tylko jedną? No nie, tak nie można! Jak mam podać tylko jedną? Pójdźmy na kompromis i podam trzy :D

4. Gdybyś mogła wybrać trzy książki, które zapakujesz ze sobą w podróż w kosmos, byłyby to...?
Na pewno zabrałabym „Drogę królów” Sandersona, „Grę o tron” Martina (może w końcu zapamiętałabym nazwiska wszystkich rodów, ich herby i motta) i… „Oddam ci słońce” Nelson.

5.Jaki jest twój ulubiony rodzaj muzyki?
To temat rzeka ;P Mam bardzo zróżnicowany gust muzyczny. Jedynie nie trawie hip-hopu, muzyki elektronicznej oraz techno, a najczęściej słucham rocka i wszelkie jego odmiany, jak: rock alternatywny, rock psychodeliczny, hard rock, folk rock, indie rock, punk rock i tak dalej ;P Moje ulubione zespoły z tych gatunków to: Imagine Dragons, Sum 41, Papa Roach, Blink 182, Foo Fighters, Green Day, Red Hot Chili Peppers, Goo Goo Dolls (ich piosenka Iris jest zniewalająca), Guns N’Roses, Jimi Hendrix, The Doors i pewnie jeszcze jakieś 50 innych ;)
Od jakiegoś czasu lubię tez zespół She & Him, czyli Zooey Deschanel znaną z serialu „Jess i chłopaki”. Ma bardzo oryginalny głos i fajnie się jej słucha. Nie wiem jaki to gatunek, chyba Indie Pop.
Poza tym często słucham bluesa (B.B. King, John Lee Hooker), folku (Avett Brothers – zespół, który zaczęłam słuchać po przeczytaniu „Pułapki uczuć” Hoover i się zakochałam), jazzu – uwielbiam Franka Sinatre, Louisa Armstronga a z bardziej nowoczesnych Caro Emerald – świetne piosenki na poprawę humoru :D

Nawet skuszę się na country od czasu do czasu – Johnny Cash, moja miłość (chociaż jego muzykę trudno sklasyfikować, bo wiele jego piosenek podchodzi pod blues czy folk).
Poza tym bardzo lubię Seal’a (chociaż nie wszystkie jego piosenki). Oto moja ulubiona w duecie z Mylène Farmer (mogłabym ją słuchać w nieskończoność – no dobra może przesadziłam, ale ta piosenka ma coś w sobie, chwyta mnie za serce):

6. Lubisz słuchać muzyki podczas czytania lub pisania recenzji?
Podczas pisania recenzji tak, chociaż nie za głośno, a podczas czytania wolę nic nie słuchać.

7. Jakie pozycje do lektury polecasz na długie jesienne/zimowe wieczory?
- „Obca” Diana Gabaldon;
- „Gra o tron” George R. R. Martin;
- „Dziwne losy Jane Eyre” Charlotte Bronte;
- „Królowie przeklęci” Maurice Druon;
8. Najgorsza książka jaką przeczytałaś w tym roku, to...?
Mimo moich win” Tarryn Fisher.

9. Zapisujesz sobie cytaty z książek? Jaki jest dla ciebie najbardziej inspirujący?
Czasami zaznaczam sobie na Lubimy Czytać, jeśli jakiś cytat szczególnie mi się spodoba. Nie mam ulubionego.

10. Z kim najczęściej rozmawiasz o książkach?
Nie mam z kim rozmawiać o książkach ;( Buuuu… Moi znajomi coś tam poczytują, ale niechętnie rozmawiają na ten temat, więc wole go nie zaczytać, bo bym się rozgadała, a oni za wszelką cenę starali by się zmienić temat ;) Jedynie mogę wygadać się chłopakowi, który udaje, że słucha ;) Brakuje mi takiej osoby, z którą faktycznie mogłabym podyskutować o książkach, dlatego założyłam bloga :D To częściowo rekompensuje mi ten brak :)

11. Jakie masz inne zainteresowania, poza literaturą?
Myślę, że nie mam jakichś oryginalnych zainteresowań :P Obejrzę jakiś film czy serial, a jak mam natchnienie, to coś tam po bazgrolę na płótnie.

Nominacja od Klaudii z bloga Recenzje Klaudii.

1.Co oprócz książek chciałabyś dostać pod choinkę?
Nie mam żadnych specjalnych życzeń. Nie jestem wybredna ;)

2. Czy lubisz zimę? (ale taką prawdziwą, ze śniegiem itp. xD)
Nie, ale szczerze mówiąc (pisząc) wole taką ze śniegiem i niewielkim mrozem od takiej pełnej pluchy i zawieruchy. Zimne wietrzysko to jest najgorsze, co może być jesienią czy zimą.

3. Idealny film na długie, zimowe wieczory?
Hmm… to chyba zależy kto, co lubi :)
Ja polecam „Dom nad jeziorem”, „Keitha”, „Czekoladę”, „Mary i Max”.

4. Z którym bohaterem książkowym najchętniej spędziłabyś tegoroczne święta?
Z Alexem z „Love, Rosie”, ale niech wygląda tak, jak ten z filmu ;P

A tak na poważnie, Alex był strasznie sympatyczną i pozytywna osobą, dlatego sądzę, że świetnie bym się z nim bawiła :D
5. Jaką ostatnio książkę kupiłaś, albo dostałaś?
Kupiłam cztery w zamówieniu internetowym, które pokazywałam w ostatnim stosiku. Były to:
- „Rozjemca” Sanderson
- „Szóstka wron” Bardugo
- „Pieśń Dawida” Harmon
- „Słowik” Hannah

6. Co sądzisz o tym, że świąteczna atmosfera w sklepach pojawia się już w pierwszych dniach listopada?
Ja nie mam nic przeciwko. Niech każdy robi co mu się podoba. Ja się nie czepiam. Po prostu potrafię odciąć się i nie zwracać uwagi, jak mi coś nie pasuje.

7. Czego nigdy w życiu byś nie zjadła?
Oprócz jakichś larw i owadów, co jest chyba oczywiste, to chyba bym nie zjadła ośmiornicy, bo jakoś mnie odrzuca. Jednak, wydaje mi się, że pewnie zjadłabym wszystko, gdyby przyszło mi głodować, więc nie wiem czy jest sens pisać, że czegoś by się nie zjadło. Zapewne nie.

8. Masz jakieś dziwne nawyki (niekoniecznie związane z książkami)?
Mam jakieś dziwne nawyki w jedzeniu słodyczy, bo zawsze miałam tak, że na koniec zostawiałam to co najlepsze, a na początku zjadałam to co najmniej mi smakuje. I takim sposobem, obgryzam czekoladę z Milky Waya, a później zjadam piankę. Nie jest to zbyt higieniczne ;P Mam dużo podobnych nawyków, ale nie będę się pogrążać ;)

9. Wolisz sztuczną, czy prawdziwą choinkę? :D
Nigdy nie miałam w domu rodzinnym prawdziwej choinki, spotkałam się z tym gdzieś po znajomych czy dalszej rodzinie i dla mnie to nie ma różnicy, bo są plusy i minusy jednej i drugiej choinki.

10. Bez czego, albo kogo absolutnie nie wyobrażasz sobie świąt Bożego Narodzenia?
Szczerze? Ja nie jestem osobą sentymentalną, ani jakąś wielką tradycjonalistką i mogłabym spędzić święta bez choinki, szarlotki, pierogów z kapustą i grzybami. Dlatego nie ma rzeczy bez, której nie widziałabym świąt, ale oczywiście jest osoba albo raczej osoby, których brak byłby bolesny i bardzo odczuwalny, czyli moja rodzina: rodzice i brat.

11. A na koniec poproszę o twoją ulubioną świąteczną piosenkę! :)

Moje pytanka:
1. Wymień 5 książek, które chciałabyś znaleźć pod choinką, albo po prostu dostać w prezencie z innej okazji.
2. Co teraz czytasz? Jak wrażenia?
3. Jak chciałabyś spędzić ostatni dzień życia?
4. Lubisz wyróżniać się z tłumu czy wolisz się w niego wtopić?
5. Masz jakąś fobię?
6. Czy masz jakieś noworoczne postanowienia?
7. Wymień 3 książki, które Cię wzruszyły.
8. Największe książkowe rozczarowanie 2016 roku to...
9. Na premierę jakiej książki czekasz najbardziej?
10. Twoja ulubiona czekolada?
11. Jaki według Ciebie jest największy wynalazek ludzkości? I dlaczego akurat ten?

Nominuję:
·         Weronikę z Fan of Books
·         Justynę z Loony czyta
·         Dominikę z Books of Souls

Ufff… udało się :D
Zaczytanego!

0 komentarze