Stosik #19

14:50

Witajcie!
Przychodzę do Was z moimi książkowymi nabytkami z ostatnich miesięcy – konkretnie z końca maja, czerwca i początku lipca. W końcu, bo po prawie roku przerwy, udałam się do biblioteki, a nawet dwóch i przytachałam ze sobą 10 powieści :D  W większości są to tytuły, które od dłuższego czasu miałam w planie przeczytać, ale je odkładałam, dlatego uznałam, że jak przyniosę je z bibliotek, to nie będę miała wymówki i trzeba będzie się za nie zabrać ;)
Poza tym 23 czerwca miałam urodziny więc coś tam wpadło :D No i jak zawsze nie mogłam się oprzeć kilku nowościom. Ostatecznie trochę się tego zebrało.
Nie przedłużając dłużej, zapraszam Was na Book Haul!

Z biblioteki:
1. „Ostrze” Joe Abercrombie – od dawna nie czytałam nic tego pana. Miałam wypożyczyć coś innego – dokładnie „Tajemną historię” Donny Tartt (wiem nie bijcie, wypożyczę innym razem ;). Szybciutko idę do pani bibliotekarki ze stosem pięciu książek, a tu nic z tego, ni z owego kątem oka zauważam „Ostrze”. Przystaje, patrzę na powieść pana Abrcrombiego i zaraz na stosik w moich dłoniach… Co by tu zostawić? I tak padło na powieść Tartt. Trochę smutek, ale niestety nie mogłam wypożyczyć 6 tytułów :/
2. „Dygot” Jakub Małecki – może to trochę dziwne, ale na książki pana Małeckiego nabrałam ochoty, gdy przeczytałam „Piątą porę roku” Jemisin, której był tłumaczem. Uważam, że wykonał świetną robotę i od tamtej pory, czyli od dość dawna obiecałam sobie, że przeczytam coś jego autorstwa. Do biblioteki poszłam z myślą, że wypożyczę „Dżozefa”, ale był niedostępny i takim sposobem w moje łapki wpadł „Dygot”.
3. Pokój” Emma Donoghue – ciekawi mnie film, więc przydałoby się w pierwszej kolejności przeczytać książkę ;)
4. Lot 7A” Sebastian Fitzek – niewiele mam autorów kryminałów, po których twórczość sięgam w ciemno, ale Fitzek do nich należy. Nie wszystkie jego książki mnie zachwycają, ale przyjemnie się je czyta i z reguły są bardzo zaskakujące.
5. „Chłopak, który stracił głowę” John Corey Whaley – swego czasu było o niej głośno, teraz wyraźnie przycichło. Moje zainteresowanie tą pozycją trochę osłabło, ale nadal mam ochotę ją przeczytać.
6. Kwantowy złodziej” Hannu Rajaniemi – muszę przyznać, że nie słyszałam o tej książce, dopóki wydawnictwo MAG nie wznowiło nakładu w nowym wydaniu. Od razu nabrałam ochotę na ten tytuł. W bibliotece dorwałam stare wydanie, ale w sumie, co to za różnica?
7. Opowieść podręcznej” Margaret Atwood – książka, na którą miałam ochotę od dość dawna, w końcu jako miłośniczka dystopii nie mogłam przejść koło niej obojętnie. Już przeczytana, a teraz zastanawiam się czy skusić się na serial? Oglądał ktoś?
8. Lokatorka” J.P. Delaney – uznałam, że wypożyczę jeden czy dwa kryminały/thrillery, aby urozmaicić ten biblioteczny stosik. Padło na „Lokatorkę”. Liczę na wciągający i trzymający w napięciu thriller.
9. Kamienne niebo” N.K. Jemisin – trzeci tom serii „Pęknięta Ziemia”. Już przeczytany. Cykl niezwykle oryginalny. Jeśli lubicie nietuzinkowe rozwiązania, to bardzo polecam.
10. To, co zostawiła” Ellen Marie Wiseman – powieść już za mną. Ciekawie skonstruowana fabuła z dwutorową akcją osadzoną w 1930 oraz 1995 roku. Spodziewałam się czegoś dobrego, bo czytałam wiele pozytywnych opinii, ale ostatecznie i tak zostałam zaskoczona. Książka jest niesamowita!

Kupione (Empik, nieprzeczytane) i otrzymane:
11. Zniewolony książę” C.S. Pacat – egzemplarz do recenzji od wydawnictwa Studio JG. Książka całkiem dobra, ale czekam na rozwinięcie fabuły w kolejnych tomach. Mam nadzieję, że nie trzeba będzie na nie długo czekać. <recenzja>
12. Zakon Rozbitej Soczewki” Brandon Sanderson – stosik bez Sandersona, to stosik niekompletny ;) Czwarty tom serii o bibliotekarzach pragnących opanować świat, który już za mną. Przyjemna książka dla młodszej młodzieży – i dla takich wielkich fanów Sandersona jak ja ;)
13. Toń” Marta Kisiel – spodziewałam się czegoś innego. Fajny zamysł, wykonanie średnio udane. Zastanawiam się czy to będzie seria. Ktoś wie? Zakończenie zapowiada kontynuację.
14. Duma i uprzedzenie” Jane Austen – egzemplarz, którego brakowało mi, aby kolekcja Angielski Ogród była w komplecie. Nie mam pojęcia kiedy przeczytam, ale będzie spokojnie czekała na swoją kolej ;)
15. Żony i córki” Elizabeth Gaskell – j.w.
16. Wojna światów” H.G. Wells – rzadko kupuję w Empiku, ale w tym przypadku nie mogłam się oprzeć, tym bardziej, że cena okładkowa tej pozycji nie jest wygórowana i wynosi tylko 23,90 zł. Uznałam, że za tak piękne wydanie nie ma co narzekać :D

Ebooki
17. Słowa w ciemnym błękicie” Cath Crowley – książka o książkach to coś, co uwielbiam :D Jak tu przejść obojętnie koło takiego tytułu? Nie da się! Powieść już przeczytana i była to świetna młodzieżówka.
18. Przesilenie” Katarzyna Berenika Miszczuk – ostatni to z serii „Kwiat paproci”. Niestety najsłabszy.
19. Miłość i inne zadania na dziś” Kasie West – kolejna powieść West. Która to już? Siódma? Uwielbiam jej lekkie, urocze książki i przed ich zakupem nie zastanawiam się nawet przez sekundę. Teraz czekam na „Słuchaj swojego serca” :)
20. Bratobójca” Jay Kristoff – drugi tom cyklu „Wojna Lotosowa”. Niestety ta część mnie rozczarowała, a po „Tancerzach burzy” tak dobrze się zapowiadało :/ Teraz nie mogę się zdecydować, czy czytać „Głoszącą kres”.
21. Cień rycerza” Sebastien de Castell – kontynuacja „Ostrza zdrajcy”, czyli drugi tom serii „Wielkie Płaszcze”.
22. Chroń ją” K.A. Tucker – kupiłam ją nie zapoznając się z opisem, bo książki Tucker nie są mi obce, następnie przeczytałam i… nie jestem zachwycona. Wyszło nijako. Ni to romans, ni to kryminał. „Przez niego zginę” zdecydowanie lepsze.
23. Poza rytmem” Brittainy C. Cherry – książek Cherry nigdy dość. Wierzę, że się nie rozczaruje. Niedługo się za nią zabieram, bo obecnie mam ochotę na taki gatunek :D
24. Bez lęku” Mia Sheridan – książka, która wzbudziła we mnie mieszane uczucia. Ostatecznie nie oceniłam jej zbyt wysoko. Niby wyróżniająca się spośród innych romansów, ale dla mnie trochę przekombinowana.
25. Duchy rebelii” Alwyn Hamilton – długo wyczekiwana kontynuacja „Buntowniczki z pustyni”.
26. Mroczny duet” Victoria Schwab drugi tom dylogii „Świat Verity”. Z pewnością nie spodziewałam się takiego zakończenia. Teraz czekam na inne serie pani Schwab – „The Archived” lub „The Villains”.
27. Czarnoskrzydły” Ed McDonald – nowość od wydawnictwa MAG. Pierwszy tom serii „Znak kruka”. Spodobał mi się opis, więc uznałam, ze dam jej szansę.
28. Tam, dokąd zmierzamy” B.N. Toler – na polską premierę tej powieści czekałam od bardzo, bardzo dawna. Zapowiada się przejmująca i wzruszająca książka. Mam nadzieję, że się nie rozczaruje.

Ufff… to wszystkie moje zdobycze od końca maja :D
Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałam.
Czytaliście coś z tej listy? A może macie zamiar przeczytać?
Do zaczytania wkrótce!

0 komentarze