Stosik #17

16:22

Hej
Od ostatniego stosiku minęło… prawie pięć miesięcy. Tak się złożyło, że przez większość tego czasu kupowałam ebooki. Mój czytnik nie głodował. Jednak nie pokazywałam Wam swoich elektronicznych zdobyczy, bo taki Book Haul nie byłby zbyt atrakcyjny. Dopiero niedawno udało mi się sprzedać kilka książek, zrobiło się miejsce na półkach i jak możecie się domyślić długo nie wytrzymałam i jak najszybciej musiałam skorzystać z sytuacji by zapełnić puste miejsca ;) Ach, to uzależnienie :D
Jakie śliczności znalazły się na moich półkach i w czytniku od końca czerwca?
Zapraszam na stosik!

Zakupy internetowe
1. Ja. Dobra. Zła” Ali Land – książka, na którą czekałam od czasu amerykańskiej premiery, dlatego nie mogłam się oprzeć i musiałam ją mieć. Uwielbiam thrillery psychologiczne a ten zapowiada się zacnie ;)
2. Tajemniczy ogród” Frances Hodgson Burnett – wstyd się przyznać, ale jakoś nie miałam okazji zapoznać się z tym klasykiem. Kiedy zobaczyłam ją za nieco ponad 7 zł uznałam, że najwyższa pora nadrobić tą zaległość.
3.Służące” Kathryn Stockett – najpierw książka, potem film – zazwyczaj trzymam się tego stwierdzenia, ale inaczej było w przypadku „Służących”. Lata temu oglądałam film i od tamtej pory powieść Stockett miałam na liście do kupienia. W końcu uznałam, że nie ma co się czaić i trzeba ją kupić :D
4.Rycerze Krystalii” Brandon Sanderson – tutaj sprawa jest prosta – dwa poprzednie tomy serii o Alcatrazie i jego szalonych przygodach już za mną, więc musiałam wyposażyć się w trzecią część :)
5.Daleka droga do małej, gniewnej planety” Becky Chambers – czasami lubię sięgnąć po SF, a powieść Chambers wyjątkowo zaintrygowała mnie swoim opisem.
6. Płytkie groby” Jennifer Donnelly – na polską premierę tej książki czekałam od dawna, później ją przegapiłam, bo kojarzyłam ją po pięknej amerykańskiej okładce, a ta polska nic mi nie mówiła - mimo iż nie jest zła. O czym jest powieść Donnelly? Fabuła wydaje się prosta: XIX wiek, Nowy Jork i niejasna śmierć ojca głównej bohaterki... Oby było tajemniczo i zaskakująco.
7. Syreny” Jospeh Knox – zamówiona za całe 1,9 zł. Uznałam, że trudno nie skorzystać z okazji, bo powieść zapowiada się obiecująco.
8. Córka króla moczarów” Karen Dionne – książka dorzucona do koszyka w ostatnim momencie. Jej okładka jest cudna, ale żeby nie było, opis też mnie zaciekawił ;)
9. Wyzwolenie” Ian Tregillis – trzeci tom serii „Wojny alchemiczne”. Niedawno skończyłam część drugą i do końca roku chciałabym przeczytać finał.
10. Niksy” Nathan Hill – wystarczyło, że przeczytałam opis tej powieść i pomyślałam: „Będziesz moja!” :D
11. Harda” Elżbieta Cherezińska – kolejna książka którą chciałam mieć od dawna, ale zawsze co innego wpadało do mojego koszyka. Tym razem uznałam, że nadszedł czas na powieść pani Cherezińskiej.
12. Na południe od Brazos” Larry McMurthy – gabaryty tej książki nieźle mnie zszokowały. Wiedziałam, że będzie spora, ale nie aż tak. Jest cudowanie wydana! Mam ochotę ją macać i tulić do piersi, tak bardzo się cieszę, że zdobi moją półkę! Fabularnie też wydaje się niczego sobie – nic, tylko czytać :D

Ebooki
13 i 14. „Blisko ciebie” i „Szczęście w miłości” Kasie West – mam zasadę: nigdy dość Kasie West, dlatego nie mogłam się oprzeć tym dwóm pozycjom. Obie już za mną i z pewnością jestem usatysfakcjonowana.
15. „Bez uczuć” Mia Sheridan – książka, która mnie rozczarowała, bo po Mii Sheridan spodziewałam się czegoś więcej. Jeśli chcecie poznać moją opinię to zapraszam tutaj: <recenzja>
16. „Zdrajca tronu” Alwyn Hamilton – drugi tom serii „Buntowniczka z pustyni”, który trzyma poziom. Przyjemna i poprawna młodzieżówka. Wkrótce pojawi się recenzja :)
17. „Dzieci czasu” Adrian Tchaikovsky – kolejna powieść SF w mojej kolekcji ;) Najbardziej intryguje mnie jej narracja – z jednej strony ukazana z perspektywy ludzi opuszczających Ziemię, aby znaleźć nowy dom, a z drugiej z perspektywy owadów, ukazując ich ewolucję na przestrzeni tysięcy lat. Może jestem dziwna, ale dla mnie to brzmi świetnie :D
18. „Zaklinacz” Donato Carrisi – kryminał, po którym spodziewałam się wiele, ale niestety spotkał mnie zawód. Autor się zapętlił i już chyba sam nie wiedział, jak rozwiązać utkaną przez siebie intrygę. Wybrał najgorsze rozwiązanie. Za jakiś czas będziecie mogli się zapoznać z moją bardziej szczegółową opinią tej książki.
19. „Ciemny las” Cixin Liu – drugi tom serii „Wspomnienie o przeszłości Ziemi”. Czytałam, że w porównaniu do „Problemu trzech ciał” ta część wypada jeszcze lepiej, co bardzo mnie cieszy :D
20. „Wilcza godzina” Andrius Tapinas – steampunk i wszystko jasne :D Do tego dochodzi Wilno i alternatywna historia osadzona na początku XX wieku – zapowiada się obiecująco :)
21. „Kolekcjoner motyli” Dot Hitchinson – thriller, który bardziej okazał się dramatem. Nie do końca mi to pasowało. Poza tym wiało nudą i zgrzytało mi w fabule. Recenzja na pewno wkrótce się pojawi :)
22. „Natrętna dziewiętnastka” Janet Evanovich – czy ta seria kiedyś mi się znudzi? Perypetie Stephanie Plum, to najdłuższa seria jaką czytam i kiedykolwiek czytałam, ale nadal nie mam dość.
23, 24, 25 i 26. „Onyks”, „Opal”, „Origin” i „Opposition” Jennifer L. Armentrout – cztery z pięciu tomów serii „Lux”. Wszystkie już za mną. Na pewno pojawi się zbiorcza recenzja całego cyklu, bo nie chcę się rozdrabniać na poszczególne części. Został mi jeszcze „Oblivion” do przeczytania, ale na razie sobie trochę odsapnę ;) W końcu nie chcę przedawkować Daemona ;P
27. „Ognisty krzyż” Diana Gabaldon – chciałam wypożyczyć ją z biblioteki, ale mają tylko stare, dwuczęściowe wydanie. Oczywiście nie miałabym nic przeciwko, gdybym mogła wypożyczyć obydwie części jednocześnie, ale nigdy nie mogłam trafić. W końcu natknęłam się na ebooka za niecałe 20 zł, więc skorzystałam z okazji.
28. „Dwór skrzydeł i zguby” Sarah J. Maas – przy tej pozycji nie mogłam się zdecydować czy kupić ebooka, czy jednak wersję papierową – w końcu zdecydowałam się na tę pierwszą opcję i cieszę się, że tak zrobiłam, bo nie wiem czy mogłabym patrzeć na tę książkę, gdyby leżała na mojej półce. Pierwsze dwa tomy uwielbiam, a ten… pomińmy to milczeniem.
29. „Listy do utraconej” Brigid Kemmerer – książka bazująca na schematach, ale mimo wszystko miała w sobie coś, co chwytało za serce. Prosta historia, ale naprawdę godna uwagi.
30. „Drogie życie” Meghan Quinn – książka opisująca problemy czterech całkiem obcych sobie ludzi, których łączy program Drogie Życie. Na razie trudno mi ją ocenić, bo jestem świeżo po lekturze i muszę wszystko przemyśleć, ale na pewno kiedyś podzielę się z Wami moimi odczuciami :)
31. „Obsesja” Katarzyna Berenika Miszczuk – lubię książki pani Miszczuk. „Obsesja” mnie nie zachwyciła, ale czytało się bardzo sprawnie i przyjemnie.
32. „Podtrzymując wszechświat” Jennifer Niven – muszę przyznać, że nie mam pojęcia o czym jest ta powieść ;P Aczkolwiek po „Wszystkich jasnych miejscach” uznałam, że nie muszę tego wiedzieć – biorę w ciemno :D
33. „Kosiarze” Neal Shusterman – to jedna z najbardziej wyczekiwanych przeze mnie premier. Mam olbrzymie oczekiwania – obym się nie rozczarowała.
34. „Nibynoc” Jay Kristoff – podobał mi się pomysł autora na tę powieść. Z pewnością jest nietypowy, ale niestety nie mogłam odnaleźć się w fabule i przez większą część książki się nudziłam. Wkrótce pojawi się moja opinia.
35. „It Ends With Us” Colleen Hoover – kolejna dobra powieść Hoover. No cóż… nie ukrywam, że bardzo lubię książki tej autorki :)
36. „Cel” Elle Kennedy – czwarty i ostatni tom serii „Off-Campus”. Trochę przykro, ale z tego co słyszałam autorka szykuje nowy cykl o młodszych hokeistach. Już nie mogę  się doczekać części o Fitzgeraldzie.
37. „Pasażerka” Alexandra Bracken – nowa książka autorki „Mrocznych umysłów”. Czytałam i słyszałam o niej wiele dobrego, więc jestem ciekawa co z tego wyniknie. Pożyjemy, zobaczymy ;)
38. „Listy do brata” Vincent van Gogh – na koniec perełka, którą kupiłam za 1,2 zł :D Van Gogh to jeden z artystów, którego obrazy mnie zachwycają. Poza tym lubię czytać o jego życiu, dlatego listy z pewnością będą świetnym dopełnieniem biografii malarza.

Ten post zrobił się mega długi. Mam nadzieję, ze dotrwaliście do końca i Was nie zamęczyłam ;) 
Reasumując, w niecałe pięć miesięcy kupiłam 38 książków :D
Czytaliście którąś z wymienionych pozycji? I oczywiście pochwalcie się, w jakie powieści zaopatrzyliście się w ostatnim czasie!

0 komentarze