RECENZJA: Ocal mnie - Abbi Glines

09:54

AUTOR: Abbi Glines
TYTUL ORYGINALU:  While it Lasts
CYKL:  Sea Breeze #3
STRON: 336
WYDAWNICTWO: Pascal
DATA WYDANIA: 3 sierpnia 2016
GATUNEK: Romans/ New Adult
NARRACJA: pierwszoosobowa
BOHATER: Cage/Eva

CZAS CZYTANIA:  1 dzień
MOJA OCENA: ★★★★★★★☆☆☆

PIERWSZE  ZDANIE:
„-Twoja mama przyniosła mi dzisiaj list.”
OPIS:
Dziewczyna w żałobie i lokalny playboy….
Czy uratują siebie nawzajem?
Cage, pożeracz damskich serc, nigdy nie kochał naprawdę. Jego życie to ciągła zabawa, dziewczyny na jedną noc, alkohol… Nie mogło to skończyć się dobrze. Cage zostaje wysłany na wieś, by tam pomagać w gospodarstwie. Ma to być jego kara, za to że prowadził samochód pod wpływem alkoholu. Tam poznaje Evę.
Eva, córka właściciela gospodarstwa, już dawno zapomniała, co to znaczy cieszyć się życiem. Wcześnie straciła matkę, na wojnie zginął jej narzeczony. Jej życie się skończyło. Postanowiła już na zawsze pozostać sama. Poznanie Cage’a burzy jej spokój. Niestety Eva czuje, że zdradza zmarłego chłopaka. Rezygnuje z szansy na miłość, którą dał jej los.
Czy szalony Cage, chłopak z innego świata, będzie umiał rozkochać ją w sobie? Czy wspólnie pomogą sobie zapomnieć o przeszłości?

RECENZJA:
Cage przez swoją nierozwagę i nieodpowiedzialność musi przez całe lato pracować na farmie. Tak się kończy jeżdżenie po pijaku, ale lepsze to niż pożegnanie się ze stypendium na uczelni i stracenie szansy na przyzwoitą przyszłość. Dwa i pół miesiąca na totalnym zadupiu, bez rozrywek i dziewczyn… Poprawka - dokładnie z  jedną dziewczyną – Evą, córką farmera – zakazanym owocem. Musi się trzymać od niej z daleka, ale czy da radę?

Na początku zadanie wydaje się łatwe, gdyż Eva nienawidzi Cage’a jak mało kogo. Beztroskie i luzackie usposobienie mężczyzny ją odpycha. Poza tym minęło półtora roku od śmierci Josha – jej narzeczonego, a dziewczyna nie potrafi pogodzić się z jego stratą. Ojciec i brat bliźniak Josha nie odstępują jej na krok i są dla niej wielkim wsparciem. Czy Eva będzie potrafiła pogodzić się ze śmiercią ukochanego i ułożyć sobie życie na nowo?

Lubię powieści Abbi Glines, mimo iż nie grzeszą oryginalnością i niewątpliwie powielają wiele schematów. Ocal mnie” jest tego świetnym przykładem. Cage to pożeracz damskich serc, futbolista, zły chłopiec bałamucący niewinne dziewczęta, takie jak Eva, która bez wątpienia jest delikatna, niedoświadczona i wrażliwa. Cóż poradzę, iż mimo tych stereotypów książka mi się podobała? Drugi tom tej serii „Wybierz mnie” też był naszpikowany szablonami i trochę mnie to raziło, gdyż historia miłosna Marcusa i Low była dla mnie nudna. Natomiast Ocal mnie” w pewnym stopniu mnie urzekło. Może książka ta trafiła w idealny moment, bo w kiedy po nią sięgałam wprost byłam w potrzebie przeczytania czegoś lekkiego, przyjemnego i trzeci tom cyklu „Sea Breeze” wpasował się idealnie.

Jak można się domyślić, bohaterowie pod wpływem uczucia przechodzą gwałtowną transformację. Cage nigdy nie myślał o ustatkowaniu się, posiadanie dziewczyny nie było tym, czego pragnął, ale pojawienie się Evy zmieniło jego światopogląd. Ze złego chłopca przekształcił się w ugrzecznionego, dojrzałego mężczyznę. Tak, jest to banalne i jak to bywa w takiej sytuacji, Cage stracił trochę na charyzmie, ale i tak go lubiłam. Eva natomiast była dla mnie nieco zbyt płaczliwa, w kryzysowych sytuacjach często odwracała się i uciekała. Co więcej pod koniec książki przeszła sama siebie, zaczęła rzucać bezpodstawnymi oskarżeniami, a tak naprawdę sama sobie była winna. Ta sytuacja z końcowych rozdziałów trochę mnie dobiła, ale ciiiii…

Podobało mi się, jak rodząca się miłość między tym dwojgiem kruszyła lody, którymi obwarowała się Eva. Dziewczyna wiele wycierpiała – straciła mężczyznę, którego znała całe życie, z którym rozumiała się jak dwa łyse konie i z którym planowała wspólną, szczęśliwą przyszłość. Wszystko przepadło w jednej chwili. Dziewczyna zrezygnowała ze swoich pasji i tak naprawdę wegetowała. Spotykając Cage’a w końcu coś poczuła. Uczucie to było nieproszone, niechciane i na początku znienawidzone, ale z czasem przekonała się, że to może być czymś dobrym. Bo czy czerpanie z życia przyjemności oraz radości oznacza zdradę względem byłej miłości?

Jeśli po książkach Abbi Glines oczekujecie czegoś nietuzinkowego i nieprzewidywalnego, to lepiej po nie nie sięgajcie, bo zwyczajnie się rozczarujecie. "Ocal mnie" nie posiada tych atutów, ale mi bez wątpienia nie przeszkadzało to w czerpaniu przyjemności z lektury. Książka była urocza, momentami wzruszająca oraz zabawna. Pełna gwałtownych emocji, dręczących niepewności i nadziei na lepsze jutro. Ukazuję drogę jaką trzeba przejść, aby zaakceptować stratę bliskiej osoby. Autorka podkreśla, że należy zamknąć ten bolesny rozdział, zachować najpiękniejsze wspomnienia i ruszyć dalej, bo życie pełne jest niespodzianek…

Cykl „Sea Breeze”:
1.Oddychaj mną  /  2. Wybierz mnie  /  3. Ocal mnie  /  4. Dotknij mnie  /  5. Sometimes it Lasts  /  6. Misbehaving  /  7. Bad for You  /  8. Hold on Tight  /  9. Until the End

Książka została przeczytana w ramach wyzwania:
      

0 komentarze