Nabytki biblioteczne i inne takie... czyli STOSIK #21

15:50

Hej!
Chciałam Wam przedstawić moje nabytki książkowe mniej więcej z ostatnich dwóch miesięcy. Znajdzie się tu trochę ebooków, kilka powieści kupionych w sklepie internetowym, ale większość przyniosłam ze sobą z biblioteki - bo jak tu wrócić z biblioteki z pustymi rękami? Jest tego całkiem sporo, dlatego już nie przedłużam i zapraszam na post! 

Kupione:
Zacznijmy od kilku książek zakupionych przez Internet. Zrobiłam to zamówienie głównie przez wzgląd na nową powieść Sandersona, ale jak wiadomo w takich sytuacjach kilka innych książek również wpadło do koszyka ;)
1. Siedem śmierci Evelyn Hardcastle” Stuart Turton – książka, która zaintrygowała mnie swoim opisem, ale nie ukrywam, że wydanie również miało wpływ ;)
2. Sól morza” Ruta Sepetys – na polskie wydanie tej powieści czekam od kilku lat i w końcu się doczekałam :D Sięgnęłam po nią prawie od razu gdy do mnie dotarła i jest to naprawdę ciekawa historia osadzona w realiach II wojny światowej. Polecam :)
3. Upiorna opowieść” Peter Straub – ostatnio dość mocno ciągnie mnie do horroru, dlatego postanowiłam dorzucić do koszyka tę oto pięknie wydaną książkę.
4. Rytmatysta Brandon Sanderson – wspomniany wcześniej Sanderson. Książka przeznaczona dla młodszych czytelników, ale dla mnie to bez znaczenia. Liczę na świetną zabawę i jak to bywa u Sandersona niestereotypowy system magiczny
5. Kroniki marsjańskie. Człowiek ilustrowany. Złociste jabłka słońca” Ray Bradbury – po 451° Fahrenheita postanowiłam zapoznać się z innymi dziełami tego autora. Tym razem trzy powieści w jednym wydaniu :D
6. Trumf Endymiona” Dan Simmons – jeszcze nie przeczytałam trzeciego tomu tej serii, a już czwarty – może to mnie zmotywuje ;)

Z biblioteki:
Z biblioteką za pan brat. Ostatnio mam jakiegoś fioła na punkcie bibliotek. W lutym i w marcu wybrałam się co najmniej kilka razy i za każdym razem przynosiłam ze sobą naprawdę ciekawe lektury. Oto one:
7. Czarnoskrzydły” Ed McDonald – nie ukrywam, że wypożyczyłam ją ze względu na okładkę – ten kruk mnie zaintrygował. Powieść już przeczytałam i wywołała we mnie dość mieszane uczucia.  
8. Wieczna noc” Guillermo del Toro, Chuck Hogan – trzeci i ostatni tom serii „Wirus”. Czy strzygi pokonają ludzkość? Już przeczytana, więc wiem kto zwyciężył. Zakończenie może nie jest zaskakujące, ale mimo wszystko całkiem satysfakcjonujące.
9. Ulubione rzeczy” S.J. Bolton – kryminał, który znajdował się na mojej liście do przeczytania od bardzo długiego czasu, więc jak zobaczyłam ją w bibliotece, to postanowiłam przygarnąć :D 
10. Na szkarłatnych morzach” Scott Lynch – drugi tom serii „Niecni dżentelmeni”. Pierwsza część bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła, więc musiałam zabrać się za drugą. Jeśli lubicie książki o czarujących, cwanych, łebskich i bezczelnych złodziejach to polecam poznać się z Lamorą i jego kamratem Jeanem. 
11. Rozbitek” Chuck Palahniuk – kolejna książka, która znajdowała się na mojej liście ‘do przeczytania’ od… lat, ale swego czasu była ciężko dostępna, później o niej zapomniałam. Ostatnio coś mnie tchnęło, aby sprawdzić czy coś się zmieniło i okazało się, że było wznowienie, a do tego jest dostępne w mojej bibliotece. Możecie wyobrazić sobie moją wielką radość :D
12. Jak kamień w wodę” Chevy Stevens – thriller o kobiecie, która musi poradzić sobie z traumą po porwaniu. W tym celu zwierza się ze swoich przeżyć terapeutce. W między czasie śledzimy poczynania policji, którzy próbują ustalić kim jest porywacz. Całkiem ciekawy opis, wiec przygarnęłam ;)
13. Normalni inaczej” Tammy Robinson – powieść, którą bardzo ciężko było wypożyczyć. W końcu postanowiłam ją zarezerwować. Już przeczytana i mimo iż nie jest to nic oryginalnego, ujęła mnie jej prostota i autentyczność.
14. Ciemny las” Cixin Liu – kontynuacja „Problemu trzech ciał”. Pierwszy tom jakoś szczególnie mnie nie zachwycił, ale drugi to coś wspaniałego!
15. Ręka mistrza” Stephen King – postanowiłam wybrać jakąś książkę Stephena Kinga i padło właśnie na tę. Mam nadzieję, że wybór okaże się trafny.
13. Wielka samotność” Kristin Hannah – muszę przyznać, że o tej powieści nie wiem nic. Zgarnęłam ją z półki tylko dlatego, że jakiś czas temu czytałam „Słowika”, który był świetną lekturą. Liczę, ze „Wielka samotność” będzie (co najmniej) równie dobra.
16. Zbudzone furie” Richard Morgan – ostatnia część serii „Takeshi Kovacs”, której jestem baaardzo ciekawa, dlatego, że drugi tom zostawił mnie ze sporym niedosytem i wieloma lukami fabularnymi.
17. Dziki” Guillermo Arriaga – niewiele wiem o tej książce. Jednak już gdy spostrzegłam ją w zapowiedziach wydawniczych jakiś czas temu, coś mnie tchnęło. Dziwnie mnie do niej ciągnie, więc zobaczymy czy coś dobrego z tego wyniknie ;)

Ebooki
Teraz pora na ebooki. Muszę przyznać, że całkiem sporo się ich zebrało. Są to:
18. Nasze życzenie” Tillie Cole – kolejna powieść od Tillie Cole. To już moja 6 (jeśli dobrze liczę). Muszę przyznać, że spodziewałam się troszkę innej tematyki - tzn. innego problemu bohaterów, że tak to ujmę, aby nie spojlerować. Powieść bardzo stereotypowa, ale dla mnie dobra.  
19. Uwikłana” Natasha Preston – thriller dla młodzieży. Jeśli chodzi o tę autorkę, to czytałam dwa pierwsze tomy „Silence”. Jestem ciekawa jak pani Preston poradziła sobie z nieco innym gatunkiem.  
20. Pozwól się kochać” Abbi Glines – trzeci tom serii „The Field Party”. Może seria nie jest wysokich lotów, ale gdy będę miała ochotę na coś romantycznego, niezobowiązującego i mało wymagającego, to będzie jak znalazł.
21. Bez tajemnic” Mia Sheridan – kolejna powieść od Mii Sheridan. Już nawet nie chce mi się liczyć która ;P  Nie wiem co się stało, ale ostatnio powieści Mii mnie nie satysfakcjonują. Ta również trafiła do tego niechlubnego grona.
22. Save Me” Mona Kasten – pierwszy tom trylogii „Maxton Hall”. Również już za mną. Nie jestem przekonana do tej książki. Dla mnie za bardzo melodramatyczna. 
23. Szczury Wrocławia. Kraty” Robert J. Szmidt – nie ma to jak zombie. Długo wyczekiwany drugi tom post apokaliptycznej serii osadzonej w czasach PRL-u.
24. Zew kruka” Ed McDonald – po pierwszym tomie postanowiłam spróbować z drugim. Liczę, że akcja się rozkręci i będzie lepiej. Musiałam skusić się na ebooka, gdyż drugiego tomu brakowało w bibliotece :/ 
25. Zły król” Holly Black tej książki chyba nie trzeba nikomu przedstawiać.
26. Zostań ze mną” K.A. Tucker – ostatnia powieść pani Tucker "Chroń ją" troszkę mnie rozczarowała, ale co do "Zostań ze mną" mam dobre przeczucia, dlatego postanowiłam dać jej szansę :)
27. Dziewczyna, która wybrała po raz drugi” Kasie West druga część serii "Pivot Point" od West, czyli coś nietypowego dla tej autorki, gdyż tym razem fantastyka, a nie obyczajówka. Jestem bardzo ciekawa, jak potoczą się dalsze losy Addie. 
28. Dziewczyna z wieży” Katherine Arden – drugi tom serii „The Winternight Trilogy", czyli carska Rosja z domieszką magii, słowiańskiej mitologii oraz niezwykłym baśniowym klimatem. Liczę, że drugi tom każe się lepszy od pierwszego.
29. Finał 7” Kerry Drewery – finałowa część "Celi 7". Ciekawa trylogia o rządowej propagandzie, manipulowaniu społeczeństwem, inwigilacji. Chętnie poznam zakończenie.

Czytaliście coś z tej listy? A może macie w planie przeczytać?
Pozdrawiam Was cieplutko i do następnego!

0 komentarze