Stosik #20

15:42

Witajcie!
Dawno nie pokazywałam Wam moich zdobyczy książkowych, więc uznałam, że najwyższa pora przyjść do Was z nowym stosikiem. Żeby być dokładną ostatnie nabytki pokazywałam jakieś 6 miesięcy temu. Od tamtego czasu nie było okazji, ale i chęci. Aczkolwiek główna przyczyna leży gdzie indziej- przez pierwsze miesiące kupowałam tylko ebooki, więc siłą rzeczy nie było czego pokazywać. Na szczęście w późniejszym okresie poczyniłam małe zakupy, dlatego jestem :D 
Poniżej kilka zdjęć i lista nowości w mojej biblioteczce oraz w czytniku. 
Zapraszam!

Kupione (Livro, Znak):
Skorzystałam z kilku promocji w Czarny Piątek i tak do mnie trafiły:
1. Letnia noc Dan Simmons – kolejna powieść Simmonsa do kompletu. Jakiś czas temu obiecałam sobie, że nie kupie następnej książki tego autora, dopóki nie przeczytam „Trupiej otuchy” i… nie wyszło ;)
2. Mroczny talent” Brandon Sanderson – piąty tom serii „Alcatraz kontra Bibliotekarze”.
3. Dżozef” Jakub Małecki – do tej pory książki tego pana wypożyczałam z biblioteki, ale uznałam, że muszę coś kupić, bo robi kawał dobrej roboty. „Dżozef” już za mną i jak do tej pory to moja ulubiona książka pana Małeckiego.
4. Nikt nie idzie” Jakub Małecki – najnowsza powieść autora, którą również postanowiłam zakupić. Okładka jest cudowna
5. Zawiść” John Gwynne – lubię tego typu fantastykę, więc uznałam "czemu nie?".
6. Inne Światy” Dukaj, Mróz, Małecki, Jadowska i inni – zakupiona za niecałe 15 zł, więc grzechem byłby nie brać ;)
+ nr 7, który zapomniałam umieścić na zdjęciu, czyli: Biały piasek. Tom 2” Brandon Sanderson – nieważne co Sanderson napisze, będzie moje – nawet komiks :D Tym razem drugi tom.

Z biblioteki:
Ostatnio staram się być regularną bywalczynią w bibliotekach. Tym razem zabrałam ze sobą:
8. Głosząca kres” Jay Kristoff – mam mieszane uczucia do cyklu „Wojny lotosowe”. Pierwszy tom był świetny, drugi rozczarowujący na tyle, że zastanawiałam się nad porzuceniem cyklu. Finalnie uznałam, że trochę szkoda mi porzucać tę trylogię przed samym finałem. Oby było lepiej niż w przypadku „Bratobójcy”.
9. Upadłe anioły” Richard Morgan – moje pierwsze spotkanie z autorem miało miejsce w grudniu i uznałam, że z przyjemnością sięgnę po drugi tom.
10. Kłamstwa Locke’a Lamory” Scott Lynch – to będzie moje drugie podejście do tej książki. Przy pierwszej okazji kilka lat temu poległam. Nie wciągnęła mnie fabuła i postanowiłam dać sobie spokój. Niedawno uznałam, że dam jej drugą szansę. 
11. Deadline” Sandra Brown – kryminał, który miałam w planie przeczytać od dawna, a jako, że tym razem był dostępny na bibliotecznej półce, to go zgarnęłam :)
12. Lustrzany świat Melody Black” Gavin Extence – wypożyczona trochę w ciemno. Czytałam jakieś opinie o tej książce, ale już zdążyłam zapomnieć. Za sobą mam „Wszechświat kontra Alex Woods” tego autora i widząc tę książkę na półce w bibliotece uznałam, że chętnie poznam inną jego powieść.
13. Broken silence” Natasha Preston – drugi tom serii „Silence”. W moim odczuciu słabszy od pierwszego. Nie planuje kontynuować tego cyklu.
14. W głębi lasu” Harlan Coben – trochę zdemolowane wydanie w twardej oprawie, które chyba zgubiło obwolutę. Jednak pomijając ten mało istotny fakt, pan Coben jeden z moich ulubionych pisarzy kryminałów, więc... myślę, że nie ma co tłumaczyć tego wyboru :)

Ebooki
Z ebookami jak zwykle zaszalałam bardziej. W czytniku mieści się więcej książek, niż w moim mieszkaniu ;) Niektóre udało mi się kupić w całkiem atrakcyjnych cenach. Korzystałam głównie z Woblinka, Publio i Virtualo. Starałam się ułożyć je w kolejności kupowania:
15. Without Merit” Colleen Hoover – wszystkie książki Hoover to u mnie Must Read.  
16. Diabelski Młyn” Aneta Jadowska – trzeci tom przygód Nikity.  
17. Słuchaj swojego serca” Kasie West – kolejna książka Kasie West. Już nawet nie pamiętam, która z kolei. Uwielbiam je za lekkość i będę czytała wszystkie jak leci.
18. Biegając boso” Amy Harmon – kocham takie romanse Jeden z lepszych od tej autorki.
19. Obserwuję cię” Teresa Driscoll – zakupiłam spodziewając się niezłego thrillera, a dostałam obyczajówkę/dramat. Książka przeciętna. 
20. Drugie życie Izabel” J.A. Redmerski – druga część cyklu „W towarzystwie zabójców”. Dla mnie średnio udana, w związku z tym postanawiam skończyć swoją przygodę z tą serią.
21. Łzy Tess” Pepper Winters – postanowiłam skusić się na książkę Winters, gdyż lubię tematykę porwań, ale w tym przypadku coś nie wyszło. Cała historia rozchodziła się w szwach, a bohaterowie i ich relacja… aż szkoda gadać pisać.
22. Zostawiłeś mi tylko przeszłość” Adam Silvera druga książka Sivery wydana u nas w Polsce. Zdecydowałam się na nią, gdyż „More Happy Than Not” pozytywnie mnie zaskoczyła. Niestety druga powieść autora nie wywarła na mnie wielkiego wrażenia.  Teraz czekam na „Nasz ostatni dzień”.
23. Bez złudzeń” Mia Sheridan – kolejna autorka po której książki sięgam w ciemno. „Bez złudzeń” nie jest moją ulubioną powieścią Sheridan, ale przyjemnie się czytało. Przy okazji: okropna jest ta okładka ;P
24. Okrutny książę” Holly Black długo czekałam na polskie wydanie tej książki, więc gdy się pojawiła długo się nie wahałam. Całkiem udana powieść. Teraz pora na „Złego króla” :D
25. Królowa i uzdrowiciel” Amy Harmon – druga część serii „The Bird and the Sword”.
26. Ostrożnie z miłością” Samantha Young – lubię książki tej autorki więc pokusiłam się na tego ebooka.  
27. Kiedy ciebie nie ma” Lisa Jewell – powieść, na którą zwróciłam uwagę jeszcze przed polską premierą. Zaintrygował mnie opis.  
28. Wyczarowanie światła” V.E. Schwab – trzeci tom cyklu „Odcienie magii”.
29. The Call. Inwazja” Peadar O’Guilin – druga część dylogii „The Call”.
30. Wszystkie nasze obietnice” Colleen Hoover – kolejna odsłona Hoover. Tym razem o kryzysie małżeńskim.


To wszystkie moje zdobycze z ostatnich kilku miesięcy. Czytaliście którąś z tych książek? 
Pozdrawiam Was cieplutko i do zaczytania wkrótce!

0 komentarze